تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۹
کد خبر : 142857

تأثیر حمله به بیروت بر بازار نفت جهانی/ هر بشکه نفت برنت چقدر شد؟

تأثیر حمله به بیروت بر بازار نفت جهانی/ هر بشکه نفت برنت چقدر شد؟
قیمت نفت برنت و نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا به دلیل افزایش تنش‌ها در خاورمیانه و نگرانی‌ها درباره تقاضای نفت در چین افزایش یافته‌اند.

به گزارش شهر بورس، قیمت نفت برنت دریای شمال امروز با افزایش ۸۲ سنتی معادل ۱.۰۴ درصد به ۷۹ دلار و ۴۵ سنت رسید. این افزایش قیمت در پی تنش‌های ژئوپلیتیکی ناشی از حمله رژیم صهیونیستی به بیروت، پایتخت لبنان، به وقوع پیوسته است. با این حال، نگرانی‌ها درباره تقاضای نفت در چین همچنان ادامه دارد.

قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز با ۸۹ سنت افزایش معادل ۱.۱۹ درصد به ۷۵ دلار و ۶۲ سنت رسید. هر دو شاخص نفتی در روز سه‌شنبه ۱.۴ درصد کاهش قیمت داشتند و به کمترین سطح خود طی ۷ هفته گذشته رسیدند.

تنش‌های خاورمیانه و تاثیر آن بر قیمت نفت

تنش‌ها در خاورمیانه افزایش یافته و رژیم صهیونیستی ادعا می‌کند یکی از مقامات ارشد حزب‌الله را در حمله هوایی به بیروت به شهادت رسانده است. این حمله به تلافی حمله موشکی حزب‌الله انجام شده است. رژیم صهیونیستی این حمله را علیرغم تلاش‌های دیپلماتیک آمریکا و سازمان ملل برای جلوگیری از تشدید جنگ انجام داده است.

نفت برنت و نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هر دو در ماه ژوئیه بزرگ‌ترین کاهش قیمت ماهانه خود را از سال ۲۰۲۳ تجربه کرده‌اند. نگرانی‌ها درباره تقاضا در چین، خوشبینی نسبت به آتش‌بس در غزه و انتظار حفظ سیاست اوپک پلاس برای افزایش تولید از ماه اکتبر، از عوامل اصلی کاهش قیمت نفت بوده‌اند.

خبر مرتبط
نفت ۷۹ دلار و ۵۹ سنت شد
نفت ۷۹ دلار و ۵۹ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۹ سنت معادل ۰.۱۱ درصد کاهش به ۷۹ دلار و ۵۹ سنت رسید.

وزرای ارشد سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانشان در ائتلاف اوپک پلاس قرار است روز پنجشنبه اجلاس مشترک وزارتی را به صورت آنلاین برگزار کنند. انتظار می‌رود این ائتلاف قرارداد فعلی کاهش تولید را حفظ کرده و از ماه اکتبر تولید خود را افزایش دهد.

کند شدن رشد تقاضای سوخت در چین به عنوان بزرگترین واردکننده نفت خام دنیا، بر بازارهای نفت تاثیر منفی گذاشته است. چین قرار است اطلاعات رسمی شاخص مدیران خرید را روز چهارشنبه منتشر کند که احتمالاً کاهش فعالیت تولیدی در این کشور برای سومین ماه متوالی را نشان خواهد داد.

منبع: تسنیم

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ