تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۲
کد خبر : 130261

بیمه ها می توانند در تامین اقتصاد نقش فعال تری داشته باشند

بیمه ها می توانند در تامین اقتصاد نقش فعال تری داشته باشند
رئیس کل بیمه مرکزی در گردهمایی متولیان اجرایی بخش تعاون گفت: در کشورهای توسعه یافته 45 تا 65 درصد تامین مالی شرکت ها و اقتصاد از سوی بیمه ها انجام می شود اما این رقم در اقتصاد ایران به 5 درصد می رسد.

به گزارش شهر بورس و به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون، رئیس کل بیمه مرکزی ایران در گردهمایی متولیان اجرایی بخش تعاون با رویکرد توسعه تعاون بستر ساز مشارکت مردم در جهش تولید در مشهد مقدس اعلام کرد:در کشورهای توسعه یافته 45 تا 65 درصد تامین مالی شرکت ها و اقتصاد از سوی بیمه ها انجام می شود اما این رقم در اقتصاد ایران به 5 درصد می رسد.

علی استاد هاشمی افزود:صنعت بیمه با بخش تعاون وجوه مشترک فراوانی دارد که می تواند با تکیه بر آنها،اقتصاد ملی را توسعه داد.

وی ادامه داد:بیمه تعاون به رغم جوان بودن به عنوان یکی از شرکت های فعال در صنعت بیمه ایران توانسته است سهم یک درصدی از بازار بیمه کشور داشته باشد.
استادهاشمی اعلام کرد:حضور معاون وزریر تعاون در شورای عالی بیمه می تواند به توسعه بخش تعاون در صنعت بیمه و اقتصاد کشور کمک کند.


وی بیان کرد:سال گذشته 280 هزار میلیارد تومان حق بیمه تولیدی از سوی صنعت بیمه کشور ثبت شده است.
استاد هاشمی اظهار کرد:بخش عمده ای از سرمایه گذاری های بیمه های ما از مسیر بیمه عمر انجام می شود.
رئیس کل بیمه مرکزی یادآور شد:85 درصد تامین مالی از سوی بانک ها انجام می شود.به دنبال آن هستیم تا در یک تعامل سه جانبه بین صنعت بیمه،نظام بانکی و سازمان بورس منابع حاصل از بیمه عمر را در پروژه های خاص اقتصادی وارد کنیم.
وی یادآور شد:مجموع سپرده های صنعت بیمه در شبکه بانکی کشور بالغ بر 65 هزار میلیارد تومان است که می توان در یک همکاری هدفمند در پروژه های خاص اقتصادی صرف شود.
وی ادامه داد:در آیین نامه سرمایه گذاری شرکت های بیمه 60 پروژه صنعتی برای سرمایه گذاری در نظرگرفته شده است.
رئیس بیمه مرکزی ایران گفت:اتصال سرمایه گذاری های بیمه عمر به پروژه های خاص اقتصادی در همکاری با نظام بانکی در روزهای آینده عملیاتی می شود.در این طرح از محل سود پروژه ،سود مشارکت پرداخت می شود.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ