تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : جمعه ۱۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۹
کد خبر : 78887

بورس هفته چهارم فروردین 1402 چه می شود؟

بورس هفته چهارم فروردین 1402 چه می شود؟
با توجه به عبور شاخص کل از سقف تاریخی، معاملات هفته آینده اهمیت زیادی دارد؛ هشت کارشناس بازار سرمایه بورس هفته چهارم فروردین 1402 را پیش‌بینی کردند.

شهر بورس – مجتبی بانان دلالیان، بازار سرمایه هفته گذشته روندی صعودی داشت و شاخص کل توانست سقف تاریخی خود را پشت سر بگذارد. بورس هفته چهارم فروردین 1402 چه می شود؟

در این راستا، شهر بورس به سراغ هشت کارشناس بازار سرمایه رفته و نظرات آنها را پیرامون وضعیت بورس هفته چهارم فروردین 1402 پیگیر شده است.

سید محمدرضا اعلمی، سعید حسینی‌پناه، مهشید داداش‌زاده، مجتبی دیبا، ابراهیم سماوی، مرتضی کاظم پور، مهدی مسلم پور و نیما نائینیان؛ هشت کارشناسی هستند که به سؤال خبرنگار شهر بورس در مورد اینکه « بورس هفته چهارم فروردین 1402 چه می شود؟ »، پاسخ داده‌اند.

*یادآور می‌‎شود؛ اسامی کارشناسان به ترتیب حروف الفبا ذکر شده است.


بیشتر بخوانید: بورس تهران در انتظار 15 عرضه اولیه جدید


بورس هفته چهارم فروردین 1402 چه می شود؟

سید محمدرضا اعلمی

اکنون در میانه یک بازار افزایشی هستیم که نشانه‌ای مبنی بر برگشت بازار را مشاهده نمی‌شود و تمامی نشانه‎ها از روند مثبت بازار حکایت دارند.

طی هفته پیش رو شاهد عرضه‌های بیشتری خواهیم بود و یک اصلاح موقت در حرکت شاخص کل خواهیم داشت. اگر ریسک سیستماتیک جدیدی به بازار اعمال نشود، حرکت به سمت سطوح بالاتر شاخص کل را خواهیم داشت.

سعید حسینی‌پناه

هفته آینده برخی از نمادهای خودرویی مثبت و صف خرید خواهند بود و در پالایشی‌ها هم سهم‌های خوب حرکت خواهند کرد. برخی از سهم‌ها هم که درگیر مقاومت هستند اصلاح خواهند داشت.

ماهیت کلی بازار ترس خاصی ندارد؛ چراکه خرد جمعی بر رشد بازار است. تا زمانی که ارزش معاملات بالای ۶ یا ۷ همت باشد، بازار ترس ندارد.

مهشید داداش‌زاده

برای هفته آتی بازاری متعادل پیش‌بینی می‌شود. به‌دلیل توافق بین ایران عربستان قیمت دلار نیز بین محدوده 48 تا 53 هزار تومان مقداری نوسان خواهد داشت و افزایش نرخ چندانی نداریم.

صنایع غذایی، دارویی، سیمانی و در واقع صنایع کوچک‌تر بیشتر مورد توجه سرمایه‌گذاران خواهند بود.

مجتبی دیبا

با توجه به اینکه خریداران در بازارهای دیگر علاقمند به خرید نیستند، اما بازار سرمایه هنوز عقب‌ماندگی مهمی در برخی سهم‌ها دارد، بنابراین درنهایت شیفت به سمت‌ سهم‌های مهم بازار تعادل را حفظ خواهد کرد.

ابراهیم سماوی

با توجه به عبور شاخص کل از سقف تاریخی خود، با وجود استراحت زمانی، به نظر می‌رسد تقاضا همچنان بر عرضه پیشی بگیرد.

در اوایل هفته احتمالا اقبال به سهام ریالی (کوچک و متوسط) بیشتر از سهام دلاری باشد که این روند در اواسط هفته تغییر خواهد کرد.

مرتضی کاظم‌پور

با توجه به اینکه در آخرین روز کاری شاخص کل کنترل شد، انتظار داریم همین رویه چند روزی تکرار شود که این امر باعث می‌شود تا پول‌های خوبی به سمت سهام کوچک و متوسط جذب شود.

با توجه به افزایش جهانی نرخ شکر و زمزمه‌های افزایش نرخ آن در ایران، به نظر این هفته پول خوبی وارد صنعت قند و شکر شود.

مهدی مسلم پور

بازار همچنان در روند صعودی قرار دارد و پیش‌بینی می‌شود هفته‌ای متعادل‌تر از هفته گذشته داشته باشیم.

در سهام جا مانده از بازار هر منفی، فرصت خرید به حساب می‌آید.

نیما نائینیان

شاخص کل توانست در هفته گذشته سقف تاریخی خود را پشت سر بگذارد و علی‌رغم عرضه‌ها، خریداران عملکرد قوی در بازار داشتند.

با تثبیت شاخص در بالای محدوده دو میلیون و 100 هزار واحد، قطعاً یک سری فروشنده برای سهام رشد کرده پیدا خواهد شد. در این بین، شاهد جدال خریداران و فروشندگان خواهیم بود که برنده این جنگ، خریداران هستند.

با عبور شاخص کل از سقف تاریخی، نقدینگی وارد بازار می‌شود. طی هفته آینده می‌توانیم شاهد تثبیت شاخص کل در محدوده کنونی باشیم

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ