شهربورس
تاریخ انتشار : جمعه ۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
کد خبر : 46339
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای بورس زمستان خوبی در پیش دارد بسته هستند

یک فعال بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس:

بورس زمستان خوبی در پیش دارد

بورس زمستان خوبی در پیش دارد

محمد شاهرخی، فعال بازار سرمایه با بیان اینکه « بورس زمستان خوبی در پیش دارد»، گفت: پیش‌بینی می‌شود شاخص کل به سقف کوتاه‌مدتی پیشین خود در حوالی یک میلیون و 600 هزار واحد برسد.

محمد شاهرخی در گفت‌وگو با شهر بورس، درباره وضعیت بازار سرمایه، اظهار داشت: اتفاقی که در چند روز اخیر رخ داد، این بود که صف‌های خرید تشکیل شدند، اما عرضه‌ای در مقابل آن صورت نگرفت. این موضوع، تنها نکته متفاوت این چند وقت اخیر بود. افزایش ارزش معاملات خرد نیز اتفاق افتاد که به شرط استمرار آن، ورود پول به بازار تائید می‌شود.

وی افزود: ارزش معاملات حداقل باید سه تا چهار روز به چهار هزار میلیارد تومان برسد. در چند وقت اخیر، نمی‌دیدیم که حجم پول در صف‌های خرید ایجاد شوند و عرضه‌ای اتفاق نیفتد. انتظار رشد کوتاه مدت از بازار وجود دارد، اما احتمالاً پس از آن بازار دوباره به سمت اصلاح برود.

این فعال بازار سرمایه با بیان اینکه «بورس زمستان خوبی در پیش دارد»، گفت: پیش‌بینی می‌شود شاخص کل به سقف کوتاه‌مدتی پیشین خود در حوالی یک میلیون و 600 هزار واحد برسد.

شاهرخی درمورد کاهش ارزش معاملات، یادآور شد: عامل این کمبود نقدینگی، سیاست های پولی دولت بود و این سیاست منجر به کاهش ارزش معاملات در بازار شد. نشانه هایی از حذف این سیاست ها دیده می شود و به همین علت، بهبود شرایط بازار دور از ذهن نیست.

وی ادامه داد: همان‌طور که در سال 99، سهامداران در سمت خرید بودند، الان هم در سمت فروش قرار دارند. در رشدها، قدرت خریداران بازار را صعودی می‌کند و در ریزش، این قدرت فروشندگان است که باعث اصلاح بازار می‌شود. زمانی که ارزش معاملات به محدوده چهار تا پنج هزار میلیارد تومان برسد، ورود پول اتفاق خواهد افتاد.

بورس زمستان خوبی در پیش دارد

فاکتورهای رشد بازار

«دو فاکتور مهم برای رشد بازار وجود دارد؛ شیب افزایشی نرخ دلار نیمایی و رفع ابهام لایحه بودجه که مربوط به نرخ گاز صنایع خواهد بود»؛ وی با بیان این جمله، عنوان کرد: بازارساز به دنبال نزدیک کردن نرخ دلار نیما به نرخ بازار آزاد است و حداقل نرخ نیمایی که تا پایان سال شاهد آن خواهیم بود، 25 هزار تومان خواهد بود.

این فعال اقتصادی ادامه داد: در بودجه، رخ گاز صنایع سقف پنج هزار تومان در نظر گرفته شده است. اگر این خبر قطعی شود و نرخ دلار نیمایی نیز افزایش یابد، هزینه‌های شرکت‌ها نیز پوشش داده خواهد شد. 10 مصوبه دولت برای حمایت از بورس و نرخ تسعیر نیز برای گروه بانکی خبر خوبی به حساب می‌آید. قطعاً نرخ خوراک و گاز نیز به شکلی خواهد بود که به نفع شرکت‌ها باشد.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان