شهربورس
تاریخ انتشار : شنبه ۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۶
کد خبر : 27534
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای بورس دیگر حباب ندارد/ پیش‌بینی ناحیه احتمالی اصلاح شاخص بسته هستند

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس:

بورس دیگر حباب ندارد/ پیش‌بینی ناحیه احتمالی اصلاح شاخص

بورس دیگر حباب ندارد/ پیش‌بینی ناحیه احتمالی اصلاح شاخص
یک کارشناس بازار سرمایه از عدم وجود حباب در بورس خبر داد و همچنین پیش‌بینی کرد که شاخص کل در محدوده یک میلیون و 800 هزار واحد دچار اصلاح شود.

مهشید داداش زاده در گفت‌وگو با شهر بورس، درباره وضعیت بازار سرمایه، اظهار داشت: تا زمانی که دلار در محدوده 27 الی 28 هزار تومان باشد، بازار سرمایه وضعیت خوبی خواهد داشت و می‌تواند روندی صعودی داشته باشد. البته پیش‌بینی می‌شود این روند صعودی همراه با تعادل در گروه‌ها اتفاق بیفتد.

وی افزود: درصورتی‌که دلار بالای 30 هزار تومان تثبیت شود، حتی می‌تواند سقف شاخص کل در میان‌مدت شکسته شود، اما اگر دلار در همین محدوده در حال نوسان باشد، پیش‌بینی می‌شود که شاخص کل نیز تا یک میلیون و 800 هزار واحد بتازد و در این محدوده شاهد اصلاح جزئی در نمادها باشیم.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: ممکن است در یک سری از سهام شاخص ساز که در چند وقت اخیر رشد خوبی داشتند، اصلاحاتی صورت گیرد، اما این اصلاح به معنای ریزش نیست. ممکن است شرایط بازار رفته‌رفته پر ریسک تر شود و سیو سودهایی صورت بگیرد، اما روند اصلاحی شارپ نخواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: حمایت حقوقی‌ها از سهم «وتجارت»

داداش زاده با بیان اینکه «بورس خالی از حباب شده است»، گفت: فعالان بازار سرمایه زمانی از شرایط بازار می‌ترسند که در قیمت‌ها حباب به وجود بیاید، اما در حال حاضر حبابی در بورس دیده نمی‌شود. البته ترس کلی و خاطره بد از سال گذشته در ذهن سهامداران همچنان وجود دارد، اما با این قیمت دلار، نرخ سهام در بورس ارزنده است و می‌تواند بالاتر از این هم برود.

وی در پاسخ به این سؤال که «روند سهام کوچک و بزرگ در ادامه بازار به چه شکل خواهد بود؟»، گفت: زمانی که کلیت بازار مثبت می‌شود، تقاضا در شاخص سازها افزایش می‌یابد، چون آنها به نرخ دلار حساس‌تر هستند، اما اگر اصلاح وجود داشته باشد، برای همه سهم‌هاست.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: سهم‌هایی که رشد کرده‌اند، احتمالاً دچار اصلاح شوند اما آنهایی که در این مدت رشدی نداشتند، روند خنثی در پیش بگیرند. با توجه به اینکه صنایع کوچک از تورم انتظاری تأثیر می‌پذیرند، رشدهای شارپ در آنها دیده نمی‌شود و این سهام می‌توانند بازدهی 20، 30 درصدی را داشته باشند. به همین خاطر اولویت با صنایع دلاری است.

داداش زاده در مورد صنایع پیشرو بازار در هفته‌های آینده، عنوان کرد: در صورت رشد دلار، صنایع پتروشیمی، پالایشی، فلزات و کانی‌های غیرفلزی می‌توانند سودهای جذابی را نصیب سهامداران خود کنند. اگر هم دلار در همین محدوده تثبیت شود، گروه بانکی نسبت به گروه خودرویی عملکرد بهتری خواهد داشت.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان