تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳ - ۹:۴۱
زمان مطالعه: 11 دقیقه
کد خبر : 151439

بورس خرید نمای gfrc چیست؟ ( مراکز تهیه نمای جی اف آر سی چیست)

بورس خرید نمای gfrc چیست؟ ( مراکز تهیه نمای جی اف آر سی چیست)
کلیه شرکت های تولید کننده پنل های سیمانی و کارخانه های ساخت پانل های بتنی و جی اف آر سی در یک جای مشخصی واقع نشده اند و معمولا در خارج شهر ها با یک فاصله مشخصی مانند سایر کارخانه ها واقع شده اند.

به گزارش شهر بورس، کلیه شرکت های تولید کننده پنل های سیمانی و کارخانه های ساخت پانل های بتنی و جی اف آر سی در یک جای مشخصی واقع نشده اند و معمولا در خارج شهر ها با یک فاصله مشخصی مانند سایر کارخانه ها واقع شده اند.

در ادامه توضیحات بیشتری درباره نمای جی اف آرسی و تفاوت آن با سایر مصالح و نماهای مدرن به صورت جداول مقایسه ای ارائه می گردد.

در طراحی و اجرای نمای جی آر سی چه نکاتی باید مورد توجه قرار گیرد؟

نمای جی آر سی با طرح های مشبک و سه بعدی به عنوان مدرن ترین و خلاقانه ترین نمای ساختمانی شناخته می شود. در این نوع نما بتن به الیاف شیشه تجهیز شده است. جی آر سی را با نام «سیمان تقویت شده با الیاف» نیز می شناسند. در طراحی و اجرای این نوع نما تکنسین معماری به چند نکته مهم توجه دارد. اولین موضوعی که باید به آن اهمیت داد، انتخاب طرح و اندازه قطعات جی آر سی می باشد. نکته مهم دیگری که مد نظر معمار قرار می گیرد، انتخاب یکی از شیوه های نصب است. جی آر سی با توجه به طرح و اندازه پنل ها، دارای روش های متنوع در نصب و اجرا می باشد. انتخاب صحیح ترین روش برای اجرای این قطعات، باعث می شود تا کار با نهایت دقت و سرعت به پایان برسد. تکنسین های این حوزه برای نصب پنل های جی آر سی از سیستم نصب با پیچ و مهره کمک می گیرند.

نمای جذاب و دیدنی جی آر سی

همچنین برای اجرای نمای جی آر سی می توان از قطعات نبشی و از پنل هایی با اندازه کوچک بهره برد. این شیوه ها برای نصب پنل هایی با اندازه تقریبی 0.25 تا 2 مربع بسیار مناسب خواهند بود. اگر پنل ها از این میزان بزرگتر باشند، لازم است از شیوه هایی مانند لامل گذاری یا شاسی کشی استفاده شود. این روش متصل به قطعه بوده و با کمک پنل های جی آر سی اتصال برقرار می شود. این شیوه از نصب، با هدف ایجاد اتصالات قوی و پایدار بین قطعات و پنل های جی آر سی انتخاب می شود. همچنین، هزینه اجرای نمای جی آر سی نیز از دیگر نکاتی است که تکنسین هنگام اجرای نمای ساختمان به آن توجه دارد. قیمت اجرای این نوع نما به مدل ها، تعداد پنل های به کار رفته و سایر موارد وابسته است. برای کسب اطلاعات دقیق تر می توانید از طریق شماره تماس هایی که در انتهای همین صفحه آمده، با کارشناسان فروش ارتباط داشته باشید.

برای نصب نمای جی‌آر‌سی دو روش پیشنهادی وجود دارد که اگرچه یکی از آنها اصولی بوده و از طرف مهندسان و متصدیان امر سازه مورد تأیید است. اما برحسب تقاضای کارفرمایان مجریان طرح به اجرای هر دو روش مبادرت می‌ورزند.

  • روش اول:

سیستم اجرای خشک اصولی‌ترین روش برای نصب نمای جی‌آر‌سی است. که در آن ابتدا یک سازه به‌عنوان زیرسازی بر روی سازه اصلی ساختمان نصب‌شده می‌شود. سپس پنل‌های جی‌آر‌سی به کمک روش‌های مختلفی چون جوش قطعات، اتصال از طریق پیچ یا فریم سازی بر روی نمای زیرین قرار می‌گیرند.

بسیاری از کارفرمایان به شرایط اجرای نماهای مدرن آگاهی چندانی نداشته و آن را پرهزینه قلمداد می‌کنند. ازاین‌رو تمایلی به اجرای این نما به روش خشک ندارند و فریم سازی و قرار دادن پنل‌ها در فریم یا جوشکاری و نصب از طریق پیچ را عملی زمان‌بر و هزینه‌ساز می‌دانند. بدین ترتیب اجرای روش دوم را بهینه‌تر و مناسب‌تر به شمار می‌آورند.

  • روش دوم:

در صورت عدم رضایت کارفرمایان به اجرای سیستم‌های نوین نما، روش دوم یا نصب از طریق ملاط به انجام می‌رسد. سیستم‌های قدیمی نصب که از طریق ملاط یا دوغاب معماران را برای اجرای نما توانمند می‌ساخت، در این عرصه نیز به میدان آمده و به روش اسکوپ، نما را با قرار دادن مفتول‌های گالوانایز درون پنل‌ها به اجرا درمی‌آیند.

GFRC و GRC چه تفاوتی با هم دارند ؟

بورس خرید نمای gfrc چیست؟ ( مراکز تهیه نمای جی اف آر سی چیست)

مهمترین تفاوت نمای جی آر سی با نمای جی اف آر سی در نوع موادی می باشد که در متریال های آنها به کار رفته است. مواد پایه و نوع متریال هایی که در این دو نوع نما به کار می روند، با هم تفاوت هایی دارند. نمای grc از نوعی بتن ساخته شده است که به الیاف شیشه ای مجهز می باشد. در حالیکه نمای جی اف آر سی از بتن آهکی که به الیاف شیشه مسلح شده است، ساخته می شود. مواد و نوع متریالی که در این دو نوع نما به کار می رود، ساختار و مشخصات فیزیکی و مکانیکی آنها را تعریف و مشخص می کند. ناگفته نماند، از این دو متریال می توان در موارد مختلفی استفاده کرد؛ از سقف ها گرفته تا نمای بیرونی بناها. حتی از این دو ماده می توان در ساخت آثار ارزشمند هنری نیز سود بود. تکنسین ها از این دو ماده در تزیین نماها، مکان های عمومی نظیر بوستان ها و میادین استفاده می کنند.

از دیگر تفاوت هایی که می توان برای نمای جی آر سی و نمای جی اف آر سی بر شمرد، استقامت این دو در مقابل حرارت بالا و سوزندگی آتش است. نمای جی اف آر سی به دلیل برخورداری از وزن سبک و البته منعطف بودن در مقایسه با جی آر سی مقاومت کمتری در برابر شعله های آتش دارد. البته باید خاطر نشان کرد، اگر به هر دلیلی نمای جی اف آر سی یا جی آر سی دچار طعمه حریق شوند، به راحتی می توان پنل ها و قطعات آسیب دیده را عوض کرد.

نمای جی اف آر سی از بتنی که در آن الیاف شیشه به کار رفته، ساخته شده است

برخی از مزایای جی اف آر سی (gfrc – grc)

به انتهای مبحث نمای جی آر سی رسیدیم. برای حسن ختام به بررسی مزایای نمای جی اف آر سی می پردازیم. این نما از بتنی که در آن الیاف شیشه به کار رفته، ساخته شده است. از همین رو، از نظر کارشناسان حوزه نصب و اجرای نماهای ساختمانی، این ماده بسیار ویژه و خاص می باشد. جالب اینکه از نمای جی آر اف سی می توان در تزیین ساختمان لوکس و فاخر کمک گرفت. نصب و اجرای این نوع نما می تواند بها و ارزش ساختمان را چند برابر کند. اگر تکنسین نصب و اجرای نماهای ساختمانی بتواند بهترین نوع و اندازه قطعات جی پی آر سی را انتخاب کند، به نتیجه ای بس درخشان و البته مدرن دست خواهد یافت.

پنل های جی اف آر سی سبک وزن بوده و انعطاف بالایی دارند

از دیگر مزایای این نوع نما، منعطف بودن آن در هنگام نصب و اجرای نمای ساختمان می باشد. ضمن اینکه مواد و متریال به کار رفته در این پنل ها در برابر زمین لرزه و دیگر حوادث، مقاومت خوبی از خود نشان می دهند. این پنل ها دارای اتصالات محکمی هستند که به راحتی نمی توان از نما جدا شوند و همین مزیت باعث شده است تا در بین انواع نماها جذابیت بیشتری داشته باشند. همچنین، پنل های جی اف آر سی وزن کمی داشته و با سرعت بالایی می توان آنها را نصب کرد.

جدول مقایسه GFRC با سایر مصالح نما

کامپوزیت سرامیک سنگ طبیعی GFRC بتن الیاف شیشه ویژگی
متوسط بالا بالا بالا مقاومت در برابر ضربه
متوسط بالا بالا بالا مقاومت در برابر سایش
متوسط بالا بالا بسیار بالا مقاومت در برابر رطوبت
متوسط بالا بالا بالا مقاومت در برابر آتش
سبک سبک تا متوسط سنگین سبک وزن
خوب متوسط متوسط خوب عایق حرارتی
خوب متوسط متوسط خوب عایق صوتی
بسیار بالا بالا محدود بسیار بالا تنوع طرح و رنگ
متوسط متوسط بالا متوسط تا بالا هزینه
بالا
متوسط متوسط بالا سرعت اجرا
بالا متوسط متوسط بالا سهولت تعمیر و نگهداری
متوسط بالا بسیار بالا بسیار بالا دوام و طول عمر
محدود محدود محدود محدود قابلیت بازیافت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات