شهربورس
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۹:۳۵
کد خبر : 42668
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای به مردم حق می‌دهم اما جای هیچ نگرانی نیست بسته هستند

رئیس سازمان بورس:

به مردم حق می‌دهم اما جای هیچ نگرانی نیست

به مردم حق می‌دهم اما جای هیچ نگرانی نیست

به گزارش شهر بورس، مجید عشقی با حضور در برنامه تلویزیونی «سلام صبح بخیر»، درباره وضعیت بازار سرمایه، اظهار داشت: از سال گذشته که بورس رشد شدید خود را آغاز کرد و در ادامه ریزش بازار آغاز شد. وظیفه سازمان این است که اطلاعات شرکت‌ها را به‌موقع منتشر کند. وی افزود: از نظر سودآوری، شرکت‌ها

به گزارش شهر بورس، مجید عشقی با حضور در برنامه تلویزیونی «سلام صبح بخیر»، درباره وضعیت بازار سرمایه، اظهار داشت: از سال گذشته که بورس رشد شدید خود را آغاز کرد و در ادامه ریزش بازار آغاز شد. وظیفه سازمان این است که اطلاعات شرکت‌ها را به‌موقع منتشر کند.

وی افزود: از نظر سودآوری، شرکت‌ها در 6 ماهه نخست سال 1400، سودآوری مناسبی داشتند و نسبت‌های p/e بازار به چهار رسیده و قیمت‌ها جذاب شده‌اند. البته مردم حق داشتند نگران باشند. بی‌اعتمادی در بازار ایجادشده و به مردم حق می‌دهم، اما الان الان جای هیچ نگرانی نیست و شرایط بنیادی و سودآوری شرکت‌ها خوب است.

رئیس سازمان بورس ادامه داد: در حال حاضر چند ابهام در بازار وجود دارد که می‌توان به آنها پرداخت. با این حال، سعی کردیم از طریق صندوق‌ها، فعالیت‌ها و خریدها را افزایش بدهیم. آنها هم تمایل دارند که این خریدها را ادامه بدهند. ما تلاش می‌کنیم بازار را به ثبات برسانیم.

بیشتر بخوانید:
تاثیر جلسات بر بازار سرمایه چیست؟

عشقی یادآور شد: نه‌تنها در بورس تهران، بلکه در تمامی بازارها، رشد و افت شدید، سم است. بحث کسری بودجه و انتشار اوراق هم جزو مسائلی است که بازار را تحت تأثیر قرار داده، اما ما به اندازه کشش بازار اوراق منتشر می‌کنیم.

وی با اشاره به شائبه‌های ایجادشده در مورد فروش اوراق در بورس، گفت: در 40 روز گذشته، حتی یک ریال انتشار اوراق نداشتیم. خریدار اوراق و سهام، با یکدیگر متفاوت هستند و آنها بازیگران مختلف خود را دارند. تمام تلاش مان این است که جلوی قیمت‌گذاری دستوری و رانت را بگیریم.

رئیس سازمان بورس با اشاره به شرایط سهامداران، خاطرنشان کرد: ناامیدی رخ داده برای مردم را ما در 20 سال اخیر بارها تجربه کردیم. این اتفاق در سال‌های 83 و 91 نیز افتاده بودند اما شرایط کنونی بازار با آن مقطع خیلی فرق دارد. الان نزدیک به 58 میلیون کد سهامداری صادرشده و کل جمعیت کشور درگیر بازار هستند.

بیشتر بخوانید:
علت اصلی افت ۶ درصدی بورس چه بود؟

عشقی راجع به جلسه صبح امروز سازمان بورس با فعالان و حقوقی‌های بازار، گفت: جلسه خوبی بود. همه فعالان بازار اذعان دارند که قیمت‌ها مناسب است. با ابزارهایی که وجود دارد، تلاش می‌کنیم مردم را مطمئن کنیم و این اقدامات به‌صورت مستمر ادامه خواهد یافت.

وی در پاسخ به این سؤال که «چه زمانی از قرمزی بورس کاسته خواهد شد؟»، عنوان کرد: این قرمزی به‌یک‌باره به وجود نیامده که به‌یک‌باره هم از دست برود، اما ان‌شاءالله از همین امروز، قرمزی بازار کاهش پیدا می‌کند و کم‌کم سبز می‌شود.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان