شهربورس
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰
کد خبر : 46710
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای بلاتکلیفی بازار به دلیل مذاکرات/ بورس آماده رشد است‌ بسته هستند

یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس:

بلاتکلیفی بازار به دلیل مذاکرات/ بورس آماده رشد است‌

بلاتکلیفی بازار به دلیل مذاکرات/ بورس آماده رشد است‌

مجید عبدالحمیدی، کارشناس بازار سرمایه به بررسی ابهامات پیش روی بورس پرداخت و گفت: بازار سهام به سبب نامعلوم بودن افق پیش روی مذاکرات احیای برجام در این روزها، بسیار بلاتکلیف عمل کرده است.

مجید عبدالحمیدی در گفت‌وگو با شهر بورس، درباره وضیعت این روزهای بازار سرمایه، اظهار داشت: بلاتکلیفی بازار؛ بهترین اصطلاحی است که این روزها می‌توان در رسانه‌ها، فعالان بازار و نوسان قیمت‌ها به وضوح مشاهده کرد. در خیلی از صنایع متوسط نمادهایی با پی‌به‌ای 5 تا 6 به وفور پیدا می‌شود.

وی افزود: در گروه‌های بزرگ‌تر نیز وضعیت به همین صورت بوده و بازار آماده رشد است‌. در حالی که این وضعیت برای رسیدن کلیت بازار به تعادل امیدوارکننده است و سهام شرکت‌های کوچک بیشتر مورد اقبال قرار گرفته‌اند. نبود ورود پول جدید به بازار مهم‌ترین دلیل درجا زدن این روزهای بازار به‌حساب می‌آید.

این کارشناس و فعال بازار سرمایه در پاسخ به این سؤال که «بلاتکلیفی بورس تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟»، گفت: بازار سهام به سبب نامعلوم بودن افق پیش روی مذاکرات احیای برجام در این روزها، بسیار بلاتکلیف عمل کرده است. این رویکرد بازار به آن معناست که در شرایط کنونی به سبب ابهام فعالان اقتصادی نسبت به آینده، بورس نیز رویکرد معینی درباره سرمایه‌گذاری حتی در کوتاه‌مدت ندارد. به نظر با تعیین تکلیف این موضوع می‌توان به پایان روند کنونی در بورس خوش‌بین بود.

عبدالحمیدی در ادامه درباره سردرگمی سهام‌داران در این روزهای بازار، عنوان کرد: هیچ‌چیز برای بازار بدتر از بلاتکلیفی و سردرگمی سرمایه‌گذارانش نیست. در این وضعیت برخی از سیاست‌گذاران کلان با به راه انداختن موج‌های مصنوعی در بازار سعی در دادن شوک و رونق مقطعی آن دارند. صحبت‌های افراد مختلف در مورد اعداد شاخص نمی‌تواند به تنهایی کمکی به رشد بازار کند و حتی بیشتر باعث بی‌اعتمادی سهام‌داران به بازار خواهد شد.

وی با اشاره به ضررهای سنگین برخی سهامداران در بازار، عنوان کرد: سهامداران نباید با دارایی‌های خود احساسی و هیجانی رفتار کنند. آن دسته از سهامدارانی که تمایل به ورود در بازار دارند، باید همه جوانب را قبل از ورود بررسی کنند و سپس در زمان و موقعیت مناسب وارد شوند و اگر دانش این کار را ندارند از افراد متخصص کمک بگیرند و خودشان به‌طور مستقیم وارد بازار سرمایه نشوند.
این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: بهترین گزینه برای این افراد، شرکت‌های سبد گردانی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری است اما در مورد افرادی که در بازار هستند، این موضوع به‌شدت بستگی دارد به اینکه آیا این سهامداران به منابع مالی خود در کوتاه‌مدت نیاز دارند یا خیر؟ در صورتی که دید کوتاه‌مدتی دارند، برای فروش نباید بسیار هیجانی رفتار کنند و در صورتی که دید بلندمدتی دارند باید کمی صبر داشته باشند تا روند بازار مشخص شود.

عبدالحمیدی در پایان گفت: مهم‌ترین مشکل سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی نبود دانش مدیریت سرمایه برای اکثر سهامدارهاست. اگر شما معامله‌گر مبتدی در بازار معاملات هستید، حتماً باید با ریسک خیلی کم شروع به فعالیت کنید. از 5 یا 10 درصد کل سرمایه آزاد ‌ خود استفاده کنید. زمانی که تعداد معاملات موفق شما با نسبت ریسک به ریوارد (سود به زیان) منطقی بیشتر از تعداد معاملات ناموفق شد می‌توانند به‌صورت پله‌ای میزان ورود نقدینگی خود را در بازار بیشتر کنند و سعی کنند همیشه در جهت روند بازار حرکت کنید مگر اینکه به معاملات و ابزارهای مشتقه شناخت کافی داشته باشید.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

پراپ تریدینگ

کمان