تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۵
زمان مطالعه: 11 دقیقه
کد خبر : 85902

برگزاری باشکوه بیست و ششمین اجلاس هیات عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان

برگزاری باشکوه بیست و ششمین اجلاس هیات عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان
بیست و ششمین اجلاس هیات عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان به مدت ۲ روز و در ۱۴ و ۱۵ تیر ماه امسال برگزار شد.

به گزارش شهر بورس، روز نخست بیست‌وششمین اجلاس هیات عمومی نظام‌ مهندسی ساختمان کشور با برگزاری جلسات متعدد و حضور مسئولان استانی و کشوری در سالن اجتماعات هتل لاله پارک تبریز خاتمه یافت.

بیست‌وششمین اجلاس هیات عمومی نظام‌ مهندسی ساختمان کشور با حضور و سخنرانی حمزه شکیب، رئیس شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان، رضا دیزجی، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان شرقی، اقبال شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و سایر اعضای شورای مرکزی و استان‌های این نظام به میزبانی سازمان نظام مهندسی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان عصر چهارشنبه، ۱۴ تیرماه در بیست‌وششمین اجلاس هیات عمومی نظام‌ مهندسی ساختمان کشور در تبریز، گزارش عملکرد سالیانه سازمان نظام مهندسی ساختمان را ارائه داد.

حمزه شکیب  در گفتگویی اختصاصی با پایگاه خبری ندای بی صدا اظهار کرد: اجلاس هیات عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور طبق قانون هرساله در تیرماه به مدت دو روز تشکیل می‌یابد که طبق قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و آیین نامه اجرایی آن، گزارش عملکرد و تصویب ترازنامه شورای مرکزی در دستورکار هیات عمومی قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: مواردی چون پیگیری ایجاد سامانه یکپارچه خدمات مهندسی، پیگیری رفع موانع در خصوص احیای شناسنامه فنی و ملکی با دیوان عدالت اداری، پیگیری تصویب نظام نامه ارجاع کار، نظام نامه دفاتر نمایندگی سازمان نظام مهندسی استان‌ها و بررسی پیگیری شرح خدمات مهندسی از جمله گزارشات مطرح شده ای است که در این اجلاس بررسی می شود.

رئیس شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان افزود:بررسی پیشنهاد مبانی قیمت گذاری خدمات مهندسی و ابلاغ تعرفه خدمات مهندسی وفق مبحث دوم مقررات ملی ساختمان، پیشنهاد اصلاح آیین رسیدگی شورای انتظامی سازمان و پیگیری رفع موانع آیین نامه تعارض منافع از دیگر مواردی بود که درجلسات به آن پرداختیم.

اقبال شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و سایر اعضای شورای مرکزی و استان‌های این نظام  درگفتگو با ندای بی صدا با بیان اینکه این همایش در شهر پرافتخار تبریز برگزار شده است گفت: بعد از اعلام  تراز نامه ها خط مشی سال آینده  سازمان  نظام مهندسی تصویب می شود. مهمترین موضوعی که ما از آن در این اجلاس به عنوان خط مشی مطالبه  و پیگیری میکنیم ،ایجاد سامانه یکپارچه قرارداد آن  ثبت و ادامه  پیدا کند و  سال آینده مستفر بشود  وبررسی عملکرد اعضا باید سال آینده در یک سامانه دنبال شود.

در مورد اشتغال و بیمه اعضا نیز با تاسیس صندوق خدمات بیمه مدنی و تمام خطرات نصب و تضمین کیفیت را ارائه دهد تا مهندسان بتوانند کاررا راحتر تحویل بگیرند و صندوق بیمه هم نظارت کند تا کار درست انجام شود تا به افزایش کیفیت بیانجامدو شوراهای انتنظامی مهندسی نیز سرعتی به این روند ببخشند تا بتوانند منشا تخلفات را پیدا کنند تا شوراها و هیئت مدیره استان ها این منشا های تخلف را ازبین ببرند تا کارها به دیوان عدالت ودادگاه کارها کشیده نشود.صبح هم کمیسیون های تخصصی برگزار شد.

شاکری در مورد استانداردسازی و برنامه های مجلس در این راستا گفت: در مورد استاندارد از سه منظر می توان نگاه کرد اول استاندارد مصالح که سازمان ملی استاندارد باید مطمئن شود که مهندسان و ناظران از مصالح استاندارد استفاده میکنند،دوم استاندارد اجرایی است که بر اساس اصول فنی و مقررات سلامت  باید اجرا شود و مهندسان در مورد نظارت آنها را کنترل کنند تا درست انجام شود و در حوزه طراحی نیز بر اساس ضوابط اجرایی باید اصول طراحی باید حفظ شود که آخرین مطلبی که در این زمینه میتوان به آن توجه کرد استاندارد های مختلفی  است که در حوزه  فناوری اطلاعات و مدیریت اجرا باید به آن توجه شود که هنوز به این وادی ورود نکرده ایم وبرای این هزینه هایمان بالا می رود و امیدواریم استاندارد های مصوب جهانی نظیراستفاده از فناوری بی آی ام برای کاهش هزینه های سنگین را به دنبال دارد یکی از دستاوردهای این اجلاس باشد.

در جلسه عصرگاهی، گزارش ترازنامه مالی سال ۱۴۰۱ شورای مرکزی سازمان توسط فرح شیرازی ارائه و با اکثریت آرا به تصویب رسید.

در ادامه نظام نامه برگزاری مجامع عمومی استان‌ها مورد بررسی قرار گرفت و با اکثریت آرا، تفویض اختیار اصلاح نظام نامه برگزاری مجامع عمومی استان‌ها به شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان به تصویب رسید.

در دستور سوم نیز تشکیل شورای صیانت از ساخت و ساز کشور مطرح و با اکثریت آرا به تصویب رسید.
در دستور چهارم نیز اهداف راهبردی و خط مشی‌های سازمان مورد بررسی قرار گرفته و با اکثریت آرا به تصویب رسید.
رئیس هیات تخصصی عمران، محیط زیست و شهرسازی دیوان عدالت اداری پیشنهاد تشکیل شورای حل اختلاف در سازمان نظام مهندسی ساختمان را داد  وی نیز درگفتگویی کوتاه  با ندای بی صدا ابراز داشت : اگر این شورای حل اختلاف در سازمان مستقر شود، به جای سوق افراد به سمت شکایات، اختلافات حل می‌شوند.
محمدرضا کریمی با اشاره به تاریخچه تشکیل دیوان عدالت اداری، اظهار کرد: یکی از افتخارات  ایران تشکیل این دیوان در راستای رسیدگی به شکایات مردم نسبت به دستگاه‌های اجرایی است که با هشت هیات تخصصی در حال فعالیت است.

وی با بیان این‌که هیات تخصصی شهرسازی دیوان، مقررات مربوط به حوزه شهرسازی را بررسی و ممیزی می‌کند، افزود: بر اساس اصلاحیه‌های اخیر قانون دیوان عدالت اداری، امکان استفاده از نظرات کارشناسی دستگاه‌های غیردولتی در رسیدگی‌های دیوان مجاز شده است.

وی ادامه داد: یکی از اصلاحات دیگر نیز لزوم دریافت درخواست‌های مردم توسط دستگاه‌های اجرایی و پاسخگویی به آن‌ها ظرف مدت حداکثر سه ماه است که در این راستا اگر دستگاه‌های اجرایی به درخواست مردم پاسخ ندهند، دچار تخلف خواهند شد.

کریمی تاکید کرد: سومین اصلاحیه نیز مربوط به اعتبار داشتن آرای هیات تخصصی دیوان بعد از قطعی شدن در مراجع اداری و قضایی است؛ هم‌چنین بر این اساس بایستی تمامی آرای تخصصی در سامانه دیوان و روزنامه رسمی منتشر شود.

وی با اشاره به بررسی مصوبات مربوط به مشکلات رشته‌های مرتبط و لزوم بازنگری آن‌ها بر لزوم فعالیت هیات‌های چهارنفره در محدوده اختیارات قانونی تاکید کرد.

وی هم‌چنین با اشاره به شکایت‌های انتخابات گذشته سازمان، گفت: بایستی تعارض منافع در نظام نامه انتخابات حتی در همین دوره از اجلاس مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس هیات تخصصی عمران، محیط زیست و شهرسازی دیوان عدالت اداری هم‌چنین با بیان این‌که اساسنامه‌های صندوق‌های بیمه‌ای باید به تصویب هیات وزیران برسد، افزود: تجربیات صندوق‌های کوچک بیمه‌ای باید مورد توجه باشد و اگر سازمان نظام مهندسی بخواهند صندوق خاصی تشکیل یابد با متخصصان امر مشورت کند.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات