تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰
کد خبر : 132804

برگزاری اولین آزمون استخدامی ویژه معلولان

برگزاری اولین آزمون استخدامی ویژه معلولان
رییس سازمان بهزیستی کشور از برگزاری اولین آزمون استخدامی ویژه افراد دارای معلولیت خبر داد و گفت: امید است بتوانیم از این ۱۲ هزار و ۸۰۰ فردی که در آزمون شرکت کردند، حدود ۴۳۰۰ نفر را در ۴۶ دستگاه جذب کنیم.
به گزارش شهر بورس، علی‌محمد قادری در حاشیه برگزاری اولین آزمون استخدامی ویژه افراد دارای معلولیت، با بیان اینکه برای اولین بار در تاریخ نظام، آزمون اختصاصی افراد دارای معلولیت برگزار شد، گفت: با تمام زوایا و ملاحظاتی که این آزمون دارد و حوزه‌ها باید مناسب‌سازی شده باشد، امروز می‌بینیم که سعی شده افراد دارای معلولیت فضای مطلوب همراه با آرامش و رقابت موثری در این آزمون داشته باشند.

وی ادامه داد: طی ۹ سال گذشته، از زمانی که ماده ۱۵ قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت اختصاصا اشاره می‌کند که دستگاه‌ها موظف هستند حداقل سه درصد در آزمون‌های فراگیر از افراد دارای معلولیت استفاده کنند، باید ۵۵۰۰ فرد طی این ۹ سال جذب می‌شدند، اما آمارها نشان می‌دهد که ۱۶۰۰ نفر جذب دستگاه‌ها شدند.

وی با اشاره به برگزاری آزمون ویژه معلولان افزود: این کار یک سال زمان برد و با دستوری که رییس جمهور شهید داشتند که یکی از کارویژه‌های دولت این بود که توجه جدی به افراد دارای معلولیت داشتند، باید یک پیوست فنی و اعتباری از سوی سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی برای طراحی آزمون انجام می‌شد تا به لحاظ ساختارها این آزمون برگزار شود.

رییس‌ سازمان بهزیستی از برگزاری این آزمون طی امروز خبر داد و گفت: استانداران مختلف در سراسر کشور در مراکز آزمون حضور دارند. امید است بتوانیم از این ۱۲ هزار و ۸۰۰ فردی که در آزمون شرکت کردند، حدود ۴۳۰۰ نفر را در ۴۶ دستگاه جذب کنیم که موضوع تلفیق اجتماعی رقم می‌خورد. معلولیت محدودیت نیست بلکه خواهران و برادران ما توانمندی‌های بسیار زیادی دارند.


بیشتر بخوانید:معافیت از خدمت سربازی برای اشخاص دارای سه فرزند و بیشتر + جزئیات


قادری با بیان اینکه امروز در این آزمون بیش از ۴۰۰ منشی برای ناشنوایان و نابینایان و… حضور دارند و همراهی می‌کنند تا افراد دارای معلولیت آزمون با کیفیتی را داشته باشند، اعلام کرد که براساس آمارها، استان تهران، خراسان رضوی، خوزستان و مازندران به ترتیب بیشترین آمار شرکت‌کننده را دارند.

وی گفت: از بهمن‌ماه سال گذشته ثبت‌نام برای شرکت در آزمون شروع شد و چندین بار تمدید ثبت نام صورت گرفت.

رییس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: تاکنون فضای مشخصی برای هم افزایی آماری نداشتیم؛ این موضوع بسیار مورد اهمیت بود که سازمان بهزیستی به لحاظ لجستیک و پشتیبانی بتواند همه افراد تحصیل کرده و فاقد شغل را در این آزمون همراهی کند. کارهای مختلفی انجام شده تا همه افراد شرکت کنند. باتوجه به گمانه‌زنی‌ها که حدود ۱۸ هزار تا ۱۹ هزار فرد تحصیل‌کرده مشخص شد که ۱۲ هزار و ۸۰۰ نفر فاقد شغل بودند و به صورت رسمی برایشان بیمه‌پردازی صورت نمی‌گرفت.

به گفته وی، آمارها نشان می‌دهد که حداکثر ظرفیت در این آزمون شرکت کردند. بیش از ۶۰ درصد از بانوان دارای معلولیت در آزمون شرکت کردند که مسیر جذب آنها برای مصاحبه توسط سازمان بهزیستی به صورت جدی پیگیری خواهد شد.

منبع: ايسنا

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ح ح جمعه , 18 خرداد 1403 - 0:53

انتخابات ریاست جمهوری شروع می‌شود وعده های خویی میدن مثل مسعولان نمایندگان مجلس این دوره قبل انتخاب تلویزیون میکفتند معلولان باید طبق قانون کار ماهانه بگیرند و یا بیشتر وقتی صندلی تصاحب کردند با رای اکثریت زیادشون معلولان دیگه یادشان رفت معلولی وجود دارد چه برسد فکر ماهانه اندک شان باشند والا ریاست جمهوری شروع می‌شود شاید همون وعده‌های انتخاباتی نمایندگان مجلس بازگو کنند رأی جمع کردن از معلولان فقرا مسعضفان با قول همون وعده‌های انتخاباتی نمایندگان مجلس که قبل رأی گیری قول داده بودند معلولان باس طبق قانون کار ماهانه بگیرند ما معلولان نه سیاسی هستیم نه ضد انقلاب نه دزد نه اختلاسگر نه وطن فروش بلکه از همه مردم ایران بیشتر عشق میورزیم کشورمان ایران نظام جمهوری اسلامی ایران رهبری با برای رأی دادن خواهیم آمد مثل همیشه اشکال ندارد بزار وعده وعید بدند معلولان کاری میکنیم طبق قانون کار ماهانه بگیرند اشکالی ندارد عادت کردیم وعده‌های انتخاباتی مسعولان ولی بخاطر نظام جمهوری اسلامی ایران و رهبری در انتخابات ریاست جمهوری شرکت خواهیم کرد مثل همیشه ما معلولان بدون خونه اجاره نشین هستیم واقعا خیلی سخته زندگی معلولان هزاران مشکلات زندگی و حتی دو سال است عیدی مون واریز نمیشود باز اشکال ندارد پشت نظام جمهوری اسلامی ایران هستیم ما معلولان هر چند چندین سال است اجرایی شده توسط نمایندگان مجلس و دولت سالها پیش ماده ۲۷ معلولان ولی اجرایشان نمیکنند چرا نمیدونم بلاخره میاییم رأی دادن بخاطر نظام و رهبری ایرانمان کسی نیست حمایتشون کنه معلولان را اشکالی ندارد خدا هست مسعولان

نیلی

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ