تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۹
زمان مطالعه: 5 دقیقه
کد خبر : 141196

برنامه خاورمیانه‌ای کامالا هریس، آینده ایران و اسرائیل چگونه خواهد بود؟

برنامه خاورمیانه‌ای کامالا هریس، آینده ایران و اسرائیل چگونه خواهد بود؟
کامالا هریس در صورت پیروزی در انتخابات، سیاست‌های جو بایدن را در خاورمیانه ادامه خواهد داد و احتمالا رویکرد سخت‌تری در قبال اسرائیل و ایران اتخاذ خواهد کرد.

به گزارش شهر بورس، ناظران معتقدند که کامالا هریس، در صورت پیروزی در انتخابات نوامبر 2024، سیاستی متفاوت از سیاست‌های جو بایدن را اجرا نخواهد کرد. بسیاری بر این باورند که در صورت پیروزی هریس، دولت دوم بایدن تشکیل خواهد شد.

سیاست خارجی کامالا هریس

کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور، به احتمال زیاد به سیاست‌های جو بایدن در زمینه‌های کلیدی مانند اوکراین، چین و ایران پایبند خواهد بود. با این حال، هریس به عنوان نامزد احتمالی حزب دموکرات ممکن است در مورد اسرائیل لحن تندتری داشته باشد. او در طول دوران معاونتش تجربه‌های زیادی کسب کرده و با رهبران جهان ارتباطات شخصی خود را تعمیق بخشیده است. اما در رقابت با دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه، او آسیب‌پذیر است. یکی از موضوعات اصلی مبارزات انتخاباتی، وضعیت آشفته در مرز ایالات متحده و مکزیک است که می‌تواند پاشنه آشیل هریس باشد. هریس در ابتدای دوره ریاست‌جمهوری خود وظیفه رسیدگی به علل ریشه‌ای مهاجرت غیرقانونی را بر عهده داشت و جمهوری‌خواهان به دنبال به چالش کشیدن او به عنوان یک چهره مشکل‌ساز بودند.

دیدگاه‌ها درباره دولت دوم بایدن

آرون دیوید میلر، مذاکره‌کننده سابق خاورمیانه برای دولت‌های دموکرات و جمهوری‌خواه، گفته است که هریس ممکن است بازیگری پرانرژی‌تر باشد، اما نباید انتظار تغییرات بزرگ فوری در ماهیت سیاست خارجی بایدن را داشته باشیم. او نشان داده که از حمایت قاطع بایدن از ناتو منحرف نخواهد شد و به حمایت از اوکراین در مبارزه با روسیه ادامه خواهد داد. این رویکرد در تضاد با وعده دونالد ترامپ است که در باب روابط ایالات متحده و ائتلاف‌ها تردیدهایی جدی دارد.

هریس و داستان اسرائیل

هریس در موضوع چین، مدت‌هاست از گزاره رویارویی حمایت می‌کند که مورد اجماع دو حزب است. او احتمالاً موضع بایدن در مقابله با پکن را حفظ خواهد کرد و در عین حال به دنبال زمینه‌های همکاری است. هریس با هدف تقویت روابط در منطقه پویا از نظر اقتصادی، سفرهای متعددی به این منطقه داشته است. او در کنفرانس امنیتی مونیخ، سخنرانی تندی علیه روسیه ایراد کرد و متعهد شد که ایالات متحده به ماده 5 ناتو احترام خواهد گذاشت.

خبر مرتبط
تعیین وزرای کلیدی؛ گام سرنوشت‌ساز برای بازار ارز و سرمایه
تعیین وزرای کلیدی؛ گام سرنوشت‌ساز برای بازار ارز و سرمایه

صلاحیت وزرای امور خارجه و اقتصاد در مجلس، نگاه‌ها را به سمت تأثیرات احتمالی این دو وزارتخانه بر بازارهای مالی معطوف کرده است.

رویکرد کامالا هریس درباره برنامه هسته‌ای ایران

هریس در برابر ایران که با برنامه هسته‌ای خود چالش‌هایی برای ایالات متحده ایجاد کرده، رویکرد سختی خواهد داشت. جاناتان پانیکوف، معاون سابق افسر اطلاعات ملی دولت آمریکا در امور خاورمیانه، گفته است که تهدید برنامه هسته‌ای ایران می‌تواند چالش بزرگی برای دولت هریس باشد، به ویژه اگر تهران بخواهد رهبر جدید ایالات متحده را به آزمون بگذارد. هریس به احتمال زیاد گامی برای بازگشت به مذاکرات با تهران بر نخواهد داشت، مگر اینکه تهران امتیازاتی ارائه کند.

منبع: اقتصاد نیوز

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات