تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۵
کد خبر : 145337

برنامه‌های همتی برای شفافیت و کارآمدی بازار سرمایه/ آیا بورس جان می‌گیرد؟

برنامه‌های همتی برای شفافیت و کارآمدی بازار سرمایه/ آیا بورس جان می‌گیرد؟
انتخاب عبدالناصر همتی به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت امور اقتصادی و دارایی، واکنش‌های منفی بسیاری را در تالار شیشه‌ای به همراه داشته است. آیا برنامه‌های او می‌تواند بازار سرمایه را از بحران فعلی نجات دهد؟

به گزارش شهر بورس، دولت چهاردهم به ریاست مسعود پزشکیان، عبدالناصر همتی را به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت امور اقتصادی و دارایی معرفی کرده است. این انتخاب واکنش‌های متعددی را از سوی فعالان بازار سرمایه به همراه داشته است. بسیاری از اهالی تالار شیشه‌ای از تصمیمات گذشته همتی در دوران مدیریت او در بانک مرکزی و تاثیرات آن بر بازار سرمایه ابراز نگرانی کرده‌اند.

همتی روز گذشته در برنامه‌ای که برای مدیریت وزارت اقتصاد ارائه کرد، به طور مستقیم به وضعیت فعلی بازار سرمایه پرداخت. این برنامه شامل دو بخش عمده با زیرشاخه‌های اهداف کلان و اقدامات پیشنهادی برای اصلاح و بهبود بازار سرمایه است.

بررسی مشکلات بازار سرمایه از دیدگاه همتی

از دید وزیر پیشنهادی دولت چهاردهم، عدم شکل‌گیری یک بازار سرمایه منسجم و کارآمد و بانک‌محور بودن بازار مالی، موجب شده تا بانک‌ها به منابع بانک مرکزی وابسته شوند. این وابستگی نه تنها به افزایش تورم کمک کرده، بلکه اختلالاتی را نیز در روند تولید ایجاد کرده است. به نظر همتی، توسعه شفاف و کارآمد بازار سرمایه می‌تواند به تجهیز و تخصیص منابع در اقتصاد ایران کمک کند.

بازار سرمایه در حال حاضر با مشکلات جدی مواجه است؛ عدم شفافیت، بی‌اعتمادی مردم به بازار، دخالت‌های مکرر دولت و قیمت‌گذاری دستوری از جمله عواملی هستند که شرایط فعلی بازار را تعریف می‌کنند. همتی در برنامه خود به این مشکلات اشاره کرده و هدف اصلی خود را رفع این چالش‌ها قرار داده است.

منبع: بانک اول

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ