تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۹
کد خبر : 137326

بررسی مهم‌ترین عوامل مؤثر بر قیمت ورق برشی

بررسی مهم‌ترین عوامل مؤثر بر قیمت ورق برشی
ورق برشی یکی از مواد اولیه مهم در بسیاری از صنایع شناخته می‌شود که در کارخانه‌های ساخت آهن با روش نورد گرم تهیه خواهد شد. عوامل مؤثر بر قیمت ورق برشی باعث نوسان قیمت این ماده اولیه در بازار شده‌اند.

به گزارش شهر بورس، عوامل مختلفی مانند کیفیت ورق‌های ساخته شده، میزان تقاضا در بازار، مقدار سفارش و محل خریداری روی قیمت نهایی ورق تأثیر مستقیم دارد. برای خرید مناسب در بازار باید با عوامل مؤثر بر قیمت ورق برشی آشنا باشید تا بهترین خرید را در زمان مناسب انجام بدهید.

تغییر قیمت ورق برشی با توجه به کاربرد

کاربرد ورق‌های برشی بسیار متغیر است و با توجه به اینکه شما ورق برشی را برای کدام صنایع نیاز دارید، قیمت آن نیز متغیر خواهد شد. این ورق برای استفاده در هر صنعت خاص باید ویژگی‌ها و ابعاد مشخصی داشته باشد. ورق برشی تولید شده در کارخانه در صنایع مختلفی کاربرد دارد و به عنوان یکی از مواد اولیه صنایع بزرگ و مهم کشور شناخته می‌شود. کاربرد‌های ورق برشی شامل:

  • ماشین‌سازی: در کارخانجات ساخت انواع ماشین آلات و تجهیزات مختلف از ورق برشی استفاده می‌شود. تمام این ماشین آلات دارای بدنه محکم و مقاوم هستند که از ورق برشی ساخته شده‌اند.
  • خودرو‌سازی: قطعات زیادی در خودرو وجود دارد که برای ساخت آن‌ها به ورق برشی نیاز است. قطعاتی مانند شاسی با این ورق‌ها تهیه شده و باید بهترین کیفیت را داشته باشند.
  • صنعت کشتی‌سازی: ورق‌های برشی خاص با مقاومت بالا در شرایط سخت در کشتی‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرند. البته برای استفاده از ورق‌های برشی در کشتی‌سازی به ورق‌های مقاوم با آلیاژ خاص نیاز است که معمولا قیمت بالاتری در بازار دارند و به صورت اختصاصی برای این منظور ساخته شده‌اند.
  • راه و ساختمان: در ساخت سازه‌های مختلف وجود ورق برشی از الزامات اولیه است. با استفاده از ورق برشی در یک سازه می‌توان مقاومت آن را افزایش داد که با این کار میزان استحکام سازه نیز بالا می‌رود. یکی از سازه‌هایی که در آن بیشترین حجم ورق برشی استفاده می‌شود، پروژه‌های پل‌سازی هستند.

بررسی مهم‌ترین عوامل مؤثر بر قیمت ورق برشی

مهم‌ترین عوامل مؤثر بر قیمت ورق برشی چیست؟

عوامل مؤثر بر قیمت ورق برشی به صورت مستقیم یا غیر مستقیم تأثیرات مختلفی روی قیمت نهایی این محصول در بازار می‌گذارند. در اینجا به مهم‌ترین عوامل مؤثر بر قیمت اشاره می‌کنیم:

خبر مرتبط
شروع به کار شماره ۱۱۸ در سال ۱۳۵۳ + عکس
شروع به کار شماره ۱۱۸ در سال ۱۳۵۳ + عکس

شماره ۱۱۸ تهران، یکی از مهم‌ترین خدمات راهنمایی تلفن، در سال ۱۳۵۳ راه‌اندازی شد. با ما همراه باشید تا نگاهی به اولین روزهای آن بیاندازیم.

ابعاد ورق‌های برشی تولید شده

ابعاد یکی از عوامل مؤثر بر قیمت ورق برشی است که به صورت مستقیم روی قیمت ورق اثر دارد. ورق‌های برشی با اندازه بزرگ‌تر قطعا قیمت بالاتری دارند و میزان آهن بیشتری در تولید آن‌ها استفاده شده است. هر چه ورق بزرگتر باشد قطعا تولید آن سخت‌تر شده و باید با دستگاه‌های خاص آماده‌سازی شود. در صورتی که ابعاد مورد نظر مشتری جزء خط تولید یک کارخانه نباشد کار به صورت سفارشی دریافت شده و به این صورت تولید ورق برشی متحمل هزینه‌های بیشتری می‌شود.

کیفیت ساخت ورق برشی

از جمله مهم‌ترین عوامل مؤثر بر قیمت ورق برشی کیفیت ساخت آن‌ها است. طبیعتا هر چه کیفیت ورق‌های برشی بیشتر باشد، قیمت‌گذاری آن‌ها نیز نسبت به محصولات بی‌کیفیت بیشتر خواهد بود. مواد اولیه مختلفی در تولید ورق آهنی استفاده می‌شود که کیفیت آهن و آلیاژ‌های ساخته شده ورق را تعیین می‌کنند. با توجه به آلیاژ ورق و اینکه در چه صنایعی استفاده می‌شود کیفیت آن نیز متفاوت خواهد بود. معمولا در صنایعی مانند ساخت کشتی از بهترین و مقاومترین آلیاژ‌ها استفاده می‌شود که قیمت بالایی دارند. با مشخص کردن کاربرد و انتخاب ورق مناسب برای کار شما، قیمت نهایی نیز تغییر خواهد کرد.

شرایط بازار و خرید و فروش

در برخی فصل‌ها تقاضا برای خرید ورق برشی افزایش پیدا می‌کند و به دلیل کمیاب شدن قیمت‌ها افزایش پیدا خواهد کرد. در فصل‌هایی که ساخت و ساز ساختمانی راکد شده باشد به دلیل تقاضای کم در بازار، قیمت آهن و ورق‌های برشی نیز کاهش پیدا می‌کند. بنابراین تقاضا و میزان عرضه ورق برشی در بازار دو عامل مهم در تعیین قیمت هستند. قیمت‌های مواد اولیه و آهن در بازار جهانی می‌تواند روی بازار ایران نیز تأثیر داشته باشد. مواردی مثل افزایش نرخ ارز در بازار به صورت مستقیم روی قیمت آهن و ورق برشی تأثیر داشته و باعث افزایش قیمت این محصولات می‌شود.

بررسی مهم‌ترین عوامل مؤثر بر قیمت ورق برشی

نحوه تولید و نوع ورق برشی

روش تولید ورق برشی یکی از عوامل مؤثر بر قیمت این محصول است. روش‌های مختلفی برای تولید این ورق‌ها در نظر گرفته شده است و به دو روش نورد سرد و نورد گرم تقسیم‌بندی می‌شود. نورد سرد با حساسیت و دقت بسیار بالا انجام شده و به همین دلیل محصولات تولیدی با این روش قیمت بالاتری در بازار دارند. برش ورق باید با دستگاه‌های تخصصی انجام شود که روی قیمت تأثیر دارند. تولید‌کننده‌هایی که از دستگاه‌های لیزری برای برش دقیق ورق استفاده می‌کنند، ورق‌ها را با قیمت و کیفیت بالاتر به بازار عرضه خواهند کرد.

هزینه جابه جایی ورق‌ها

انتخاب تولید‌کننده و فروشنده در مناطق مختلف کشور باید با توجه به مسافت و نحوه جابه جایی بار انجام شود. به دلیل وزن سنگین ورق‌ها و سخت بودن جابه جایی آن‌ها معمولا هزینه حمل و نقل بالایی دارند. شما باید سعی کنید از کارخانجات نزدیک به محل پروژه ورق را خریداری کنید تا در هزینه‌های حمل و نقل صرفه‌جویی شود.

انتخاب ورق‌های رنگی یا ساده

برخی از مشتریان ممکن است ورق‌های رنگ شده را سفارش بدهند. در این حالت در مراحل آخر کار، مرحله رنگ‌آمیزی ورق‌ها نیز اضافه می‌شود. در واقع با رنگ کردن یک ورق برشی میزان مقاومت آن در برابر خوردگی و زنگ زدگی افزایش پیدا می‌کند. ورق‌های رنگ شده علاوه بر زیبایی می‌توانند مقاومت بالایی داشته باشند و به طبع سفارش آن‌ها با هزینه‌های بیشتری برای خریدار همراه خواهد بود.

بررسی مهم‌ترین عوامل مؤثر بر قیمت ورق برشی

خرید ورق برشی بر اساس قیمت

با توجه به عوامل مؤثر بر قیمت ورق برشی می‌توانید خرید بهتری داشته باشید. خرید ورق برشی از یک تولید‌کننده معتبر می‌تواند به سرعت بخشیدن به کار شما مؤثر باشد. در خرید ورق برشی کیفیت حرف اول را می‌زند. اگر یک محصول بی‌کیفیت خریداری کنید خیلی سریع دچار خوردگی شده و تجهیزات ساخته شده یا سازه تکمیل شده توسط شما ارزش زیادی پیدا نمی‌کند.

برای خرید ورق برشی باید به این نکته توجه کنید که در کار خود به چه نوع ورقی نیاز دارید؟ بعد با توجه به نیاز خود باید انواع تولید‌کنندگان و کیفیت کار آن‌ها را بشناسید. در نهایت با توجه به قیمت و کیفیت تصمیم نهایی را گرفته و محصول مورد نظر را خریداری و کار خود را به اتمام برسانید.

سخن آخر

عوامل مؤثر بر قیمت ورق برشی بسیار متنوع هستند و قیمت این محصولات در بازار با توجه به شرایط جهانی در حال تغییر است. عوامل مختلفی مانند بازار ارز، میزان تقاضا، صادرات محصول و … روی قیمت ورق برشی اثر‌گذار خواهند بود. در صورتی که تجربیات مختلفی در زمینه خرید ورق برشی دارید، تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ