تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۵:۳۸
کد خبر : 135029

بررسی مشکلات استرداد مالیات ارزش افزوده واحدهای فولادی استان

بررسی مشکلات استرداد مالیات ارزش افزوده واحدهای فولادی استان
جلسه پیگیری مصوبات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان آذربایجان شرقی با محوریت بررسی مشکلات استرداد مالیات ارزش افزوده واحدهای فولادی برگزار شد.

به گزارش شهر بورس به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی تبریز، در این جلسه که به همت بسیج اتاق تبریز و با حضور مقامات و نمایندگان بخش‌های مختلف اقتصادی و مالیاتی استان در اتاق تبریز برگزار شد، حاضرین به بحث و تبادل نظر درباره چالش‌های موجود و راهکارهای ممکن پرداختند.
شلاله طاهری؛ کارشناس دبیرخانه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان آذربایجان شرقی، در ابتدای این نشست به تشریح مصوبه مربوط به استرداد مالیات ارزش افزوده واحدهای فولادی صادرکننده پرداخت.
وی تشریح کرد: موضوع مشکلات مالیاتی صنایع استان در نود و ششمین نشست شورای گفتگوی استان طرح شد و بر اساس مصوبه این نشست، جلسه ای با حضور تشکل های استان جهت احصاء مشکلات مالیاتی در اتاق بازرگانی برگزار و نتایج آن در نود و هفتمین نشست شورا طرح شد.
کارشناس دبیرخانه شورای گفتگو با اشاره به مصوبات نود و هفتمین نشست شورا در رابطه با مشکلات مالیاتی صنایع استان گفت: نشستی در استانداری آذربایجان شرقی تشکیل شد که در این نشست مقرر شد، با توجه به اینکه تا آخر سال ۱۴۰۰ تقریبا استرداد مالیات دریافتی تمام شرکت‌ها انجام شده و در حال حاضر پرونده‌های ۱۴۰۱ در حال بررسی می‌باشد، اداره کل امور مالیاتی استان نسبت به استرداد مبالغ مالیاتی دریافت شده از شرکت‌هایی که مراتب بررسی و رسیدگی دفاترشان به اتمام رسیده و در مرحله پرداخت می‌باشد، را حداکثر تا ۲۵ شهریور ماه سال جاری استرداد کنند.
طاهری ادامه داد: با توجه به شرایط متفاوت شرکت‌های فولادی، مقرر شد برای واحدهای فولادی مشکل‌دار جلسه‌ای با حضور مسئولین امور مالیاتی استان، دبیر انجمن فولاد و مدیر شرکت تولیدکننده به‌صورت اختصاصی و مجزا برگزار و مشکلات بررسی و نسبت به برطرف کردن آن اقدام و نتیجه نهایی به استانداری گزارش شود.
وی خاطرنشان کرد: باتوجه به عدم کسب نتیجه از مصوبات جلسات قبلی این موضوع مجددا در این نشست طرح شد.

مصوبات اجرا نشده شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی
محمدجعفر صالحی، مسئول بسیج اتاق بازرگانی تبریز، با اشاره به اهمیت برگزاری جلسه در رابطه با مصوباتی که سال گذشته در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی تصویب شده و اجرا نشده‌اند، گفت: برخی از مصوبات علی‌رغم تصویب، هنوز اجرایی نشده‌اند.
وی به وضعیت اقتصادی کشور، مشکلات مربوط به صادرات، ثبت سفارش و چند نرخی بودن ارز اشاره و تأکید کرد که این مسائل تولیدکنندگان را دچار مشکل کرده است.
صالحی بر لزوم حمایت از حقوق تولیدکنندگان و تجار تأکید کرد و از اعلام آمادگی بسیج اتاق برای پیگیری مشکلات فعالان حوزه صنعت خبر داد.

مشکلات نقدینگی واحدهای فولادی
علی نواداد، دبیر انجمن فولاد آذربایجان، به کمبود نقدینگی ناشی از سیاست‌های انقباضی بانک‌ها در کشور اشاره کرد و گفت: تاخیر در استرداد مالیات ارزش افزوده بخش فولاد ضرر سنگینی به فعالان این حوزه وارد می‌کند.
وی ابراز امیدواری کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته، بازگشت استرداد ارزش افزوده و پرداخت جرایم دیرکرد با سرعت بیشتری محقق شوند.

تفکیک بین عملکرد و ارزش افزوده
رضا جعفری، عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی تبریز، خواستار تفکیک بین عملکرد و ارزش افزوده شد و گفت: اگر عملکرد را معیار بررسی پرونده‌ها قرار دهیم، یک کارشناس ساده می‌تواند رسیدگی به پرونده‌های ارزش افزوده را چند سال ادامه‌دار کند.
وی تصریح کرد: عدم استرداد مالیات بر ارزش افزوده باعث افزایش قیمت تمام شده کالا و محصول نهایی می‌شود و مزیت صادراتی فولاد استان را از بین می‌برد.

خبر مرتبط
لزوم برنامه‌ریزی برای تداوم فعالیت واحدهای فولادی در ایام پیک مصرف برق
لزوم برنامه‌ریزی برای تداوم فعالیت واحدهای فولادی در ایام پیک مصرف برق

رئیس کمیسیون صنایع، انرژی و احداث اتاق تبریز بر لزوم برنامه‌ریزی برای تداوم فعالیت واحدهای فولادی در ایام پیک مصرف برق تأکید کرد.

تعاملات بین بخشی برای کاهش مشکلات
صمد حضرتی، مدیر کل تعزیرات حکومتی استان، از راه‌اندازی کامل سامانه مودیان مالیاتی به منظور تسریع در انجام امور استقبال کرد و ضمن انتقاد از عدم تکریم ارباب رجوع توسط برخی همکاران در ادارات استان، بر لزوم افزایش تعاملات بین بخشی برای کاهش مشکلات فعالان اقتصادی تأکید کرد.

اهمیت صنعت فولاد در اشتغال‌زایی
سیدرضا پورزینال، رئیس سازمان بسیج اصناف آذربایجان شرقی، بر اهمیت صنعت فولاد در استان در رابطه با اشتغال‌زایی تأکید کرد و گفت: ما نباید اجازه دهیم صنعتی به این مهمی تضعیف شود.
وی خواستار شادابی تولید، نشاط صادرات، تولید ثروت و توزیع عدالت شد.

پیگیری تأمین مالی بخش صنعت
طاهر روحی، مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی، به برگزاری جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان اشاره کرد و گفت: شورای گفتگوی استان چندین بار موفق به کسب رتبه نخست بین شوراهای گفتگو در کشور شده است.
وی خواستار تکمیل سامانه مودیان مالیاتی به منظور تسریع در انجام امور شد و از اعلام آمادگی استانداری برای پیگیری جهت تأمین مالی بخش صنعت خبر داد.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ