تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۹
کد خبر : 138067

عباس آخوندی:

برای رشد بازار سرمایه باید ریسک های سیاسی کشور مدیریت شود

برای رشد بازار سرمایه باید ریسک های سیاسی کشور مدیریت شود
وزیر راه و شهرسازی دولت دوازدهم معتقد است که اگر می‌خواهید بازار سرمایه قابل رشد و قابل پیش بینی داشته باشید که با بازار پولی رقابت کند باید ریسک های سیاسی کشور مدیریت شود.

به گزارش شهر بورس، عباس آخوندی وزیر سابق راه و شهرسازی در گردهمایی حامیان مسعود پزشکیان اظهار داشت: انتخابات یک فرآیند است و کار لحظه ای نیست که تمام شود. شما باید در این انتخابات و دولت باشد تا نظارت کنید. انتخابات دولت آغاز یک واقعه است و خیلی مهم است که به این موضوع این گونه نگاه کنیم. نکته دیگر که به نظر بنده مهم است، مسئله دولت است.

وی ادامه داد: ما در ایران فاقد دولت هستیم و دولت در ایران وجود ندارد. اصلی ترین مشکل این کشور، استقرار یک دولت رسمی و مدرن است و باقی حرف ها تعارف است. ما باید ببینیم می توانیم یک دولت مدرن و پاسخگو را مستقر کنیم؟ این اصلی ترین بحث است. دولت مدرن متکی به یک ملت و مسئله شهروندی است و بدون آن شکل نمی گیرد.

آخوندی گفت: دولت هایی را داریم که پنهان هستند و اراده های خاص را دنبال می کنند که می توانند بر اراده ملت چیره شوند. کاهش روند سرمایه گذاری به دلیل عدم قطعیت دولت است. وقتی از اراده ملی صحبت می کنیم از شهروند صحبت می کنیم. اگر می‌خواهید بازار سرمایه قابل رشد و قابل پیش بینی داشته باشید که با بازار پولی رقابت کند باید ریسک های سیاسی کشور مدیریت شود.

وی گفت: من به عنوان یک شهروند و خادم کوچک این ملت درخواست می کنم که بیایید و این بازی را تمام کنید. الان این بازی دست شماست و اگر می‌خواهید شهروند درجه یک شوید باید اقدام کنید.

خبر مرتبط
پیش بینی قیمت دلار پس از انتخابات ریاست جمهوری
پیش بینی قیمت دلار پس از انتخابات ریاست جمهوری

قیمت دلار در هفته دوم تیر در حالی که نوسانات رفت و برگشتی در کانال‌های ابتدایی کریدور ششم را تجربه‌ کرد؛ در نهایت با بازدهی ناچیز و رشد ۵۰ تومانی قیمت نسبت به هفته ابتدایی تیر به کار خود پایان داد. بازارها در انتظار برگزاری نتیجه انتخابات ریاست جمهوری منجمد شده است. باید دید با مشخص شدن نتیجه چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری دلار از کدام طرف خارج می‌شود.

آخوندی اظهار داشت: آیا بدون دولت می توان توسعه داشت؟ همه ما به دنبال دولت حداقلی هستیم و دنبال دولتی هستیم که مقررات بگذارد و داوری کند. دولتی که رفاه عمومی ایجاد کند و بدون دولت این کارهای امکان پذیر نیست. نمی شود یک کشور دارای دو دولت باشد. باید ملت یک دولت را انتخاب کنند و برای اینکه این اتفاق رخ دهید باید پدیده ملت را رقم بزنیم.

وزیر راه و شهرسازی دولت دوازدهم یادآور شد: اگر به مفهوم ایران و خصوصیات تاریخی و سیاسی ایران را در نظر بگیریم، این کشور فقط بر مبنای تجارت آزاد می تواند توسعه پیدا کند. هر کسی هر اندیشه دیگری بگوید، ایران را نشناخته است. امیدوارم ملت ایران و آن دسته از ۶۰ درصد روز جمعه بیایند و در انتخابات شرکت کنند.

آخوندی عنوان کرد: نکته بسیار مهمی را دکتر غنی نژاد گفتند که من جزو ۶۰ درصدی هستم که در مرحله نخست در انتخابات شرکت نکردم و به همین دلیل می‌خواهم در مرحله دوم شرکت کنم چون من می‌توانم بازی را تمام کنم. ملت شریف ایران، آن ۶۰ درصدی که در انتخابات شرکت نکردید، شما می‌توانید تعیین‌کننده باشید. من به عنوان یک شهروند از تمام ملت می‌خواهم که بیایند تا بازی را تمام کنیم. الان این بازی دست ملت ایران است.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ