تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۳
کد خبر : 138241

مدیرعامل فولاد خراسان در گفت‌و‌گو با شهر بورس:

بخشنامه‌های صادراتی انگیزه صادرات را نابود کرده است

بخشنامه‌های صادراتی انگیزه صادرات را نابود کرده است
مدیرعامل فولاد خراسان با اشاره به مشکلات ناشی از بخشنامه‌های اخیر صادراتی و بازگشت ارز، تاکید کرد که این قوانین جدید انگیزه صادرات را از بین برده و حاشیه سود فولادسازان را کاهش داده است.

طهمورث جوانبخت، مدیرعامل شرکت فولاد خراسان (فخاس) در گفت‌وگو با شهر بورس، در حاشیه مجمع عمومی سالیانه فولاد خراسان، پیرامون مشکلات ناشی از قطعی و مشکلات برق و گاز که از سال ۱۳۹۸ آغاز شده، اظهار داشت: این مشکلات تمامی فولادسازها را تحت تأثیر قرار داده است. فولاد خراسان به دلیل موقعیت جغرافیایی خود در شرق کشور و قرار داشتن در انتهای خطوط، محدودیت‌های بیشتری نسبت به سایر استان‌ها تجربه کرده است. این محدودیت‌ها مانع از رسیدن به ظرفیت اسمی شرکت شده و به ساختار مالی ما آسیب رسانده است.

جوانبخت همچنین به مشکلات ناشی از بخشنامه‌های صادراتی اشاره کرد و افزود: بخشنامه‌هایی که مربوط به بازگشت ارز حاصل از صادرات در بازار متشکل ارزی است، انگیزه صادرات را به شدت کاهش داده است. صادرکنندگان با مشکلات تحریم‌ها و مسائل بین‌المللی روبرو هستند و مجبورند ارز حاصل از صادرات خود را به نرخ متشکل ارزی یا نیمایی به بازار عرضه کنند. این در حالی است که مواد اولیه را با ارز نیمایی خریداری نمی‌کنند و این مسئله حاشیه سود فولادسازان را در دو سه سال گذشته به شدت کاهش داده است. بخشنامه‌ای که اواخر سال ۱۴۰۲ ابلاغ شد، ضربه نهایی را به فولادسازان وارد کرده است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: امیدوارم که در دولت آینده این بخشنامه‌ها اصلاح شوند و با اصلاح آنها، مجدداً صادرات رونق بگیرد و وضعیت مالی شرکت‌ها بهبود یابد.

خبر مرتبط
افزایش پیشرفت پروژه فولاد شرق خراسان به ۴۱ درصد طی شش ماه اخیر
افزایش پیشرفت پروژه فولاد شرق خراسان به ۴۱ درصد طی شش ماه اخیر

مدیرعامل شرکت فولاد شرق خراسان از افزایش پیشرفت پروژه زیرساختی فولاد شهر خراسان به ۴۱ درصد در شش ماه اخیر خبر داد و اعلام کرد این پروژه تا پایان سال جاری به مرحله تست سرد و گرم و راه‌اندازی خواهد رسید.

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ