تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۸
زمان مطالعه: 4 دقیقه
کد خبر : 143584

بحران نقدینگی در صنعت دارو؛ چالش‌ها و راهکارها

بحران نقدینگی در صنعت دارو؛ چالش‌ها و راهکارها
نائب رئیس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق بازرگانی تهران هشدار داد که ادامه کمبود نقدینگی می‌تواند منجر به بحران جدی در تامین دارو شود.

به گزارش شهر بورس، نائب رئیس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق بازرگانی تهران از ادامه کمبود نقدینگی در صنعت دارو خبر داد و هشدار داد که تداوم این وضعیت می‌تواند منجر به بحران جدی در تامین دارو شود.

مریم تاج‌آبادی، نائب رئیس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق بازرگانی تهران، درباره آخرین وضعیت تامین مالی صنعت داروی کشور اظهار کرد: از زمستان سال ۱۴۰۲ تاکنون مشکل کمبود نقدینگی در صنعت دارو حاکم است و اگر این مشکل حل نشود، به زودی شاهد مشکلات جدی در تامین دارو خواهیم بود.

وی افزود: کمبود نقدینگی هم در ابتدای زنجیره و تامین ارز وجود دارد و هم در صنعت پخش، در حالی که تمامی سرمایه تولیدکننده در پخش متمرکز شده است. تاج‌آبادی اظهار امیدواری کرد که توجه ویژه‌ای به حل مشکل کمبود نقدینگی در صنعت دارو شود.

کمبود نیروی انسانی در صنعت دارو

نائب رئیس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق بازرگانی تهران همچنین به موضوع کمبود نیروی انسانی در صنعت دارو پرداخت و توضیح داد: تعداد فارغ‌التحصیلانی که در صنعت دارو تحصیل کرده‌اند در ایران قابل توجه است، با این حال مشکلی که در تامین نیروی انسانی در این حوزه وجود دارد، ناشی از مهاجرت چشمگیر فارغ‌التحصیلان به خارج از کشور است.

خبر مرتبط
افزایش نرخ محصولات داروپخش
افزایش نرخ محصولات داروپخش

شرکت کارخانجات داروپخش (دارو) مجوز افزایش نرخ بیش از 10 درصد محصولات شرکت را دریافت کرد.

وی افزود: چالش دوم ناشی از فاصله زیاد میان آموزش‌های دانشگاهی و نیازهای صنعت دارو است. آنچه دانشجو در محیط آکادمیک می‌آموزد، پاسخگوی نیاز صنعت نیست. البته در سال‌های گذشته تلاش‌های زیادی برای کاهش این شکاف انجام شده و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نقش مهمی در این امر داشته است.

تاج‌آبادی گفت: در گذشته، اگر استاد یا دانشجو در دانشگاه از فعالیت اقتصادی صحبت می‌کرد، مورد اتهام قرار می‌گرفت که از دایره علم خارج شده است. اما معاونت علمی ریاست جمهوری رویکردی را اتخاذ کرده که مبتنی بر آن، دانش پایه‌ای که در دانشگاه شکل می‌گیرد و یا فناوری‌هایی که در سطوح پایین‌تر ایجاد می‌شود، به محصول تبدیل شده و در بازار عرضه شود.

وی افزود: امروز دانشگاه‌ها هم پذیرفته‌اند که باید با علم صنعتی‌تر و اقتصادی‌تر رفتار کنند و معاونت‌های ارتباط صنعت و دانشگاه در دانشگاه‌ها شکل گرفته است. با این حال، باید به کاهش شکاف علم و دانشگاه بیش از اینها پرداخته شود تا گذشته‌ای که از دست رفته جبران شود.

این عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران افزود: رویکرد همگرایی دانشگاه و صنعت به ایران محدود نمی‌شود و در تمام دنیا برقرار است. در جریان این رویکرد، تلاش می‌شود فناوری به محصول صنعتی تبدیل شود.

منبع: ایلنا

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات