تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۶
کد خبر : 136105

بانک تجارت «درس بانکداری» داد

بانک تجارت «درس بانکداری» داد
بانک تجارت با ارائه آمارهای درخشان در سال مالی ۱۴۰۲، جلوه‌ای نوین از خود به نمایش گذاشت؛ جهش ۱۴۱ درصدی سود عملیاتی، افزایش ۱۳۹ درصدی سود خالص هر سهم و رشد ۳۳ درصدی درآمد عملیاتی تنها بخشی از دستاوردهای این بانک در سال گذشته است.

به گزارش شهر بورس، بانک تجارت در سال مالی ۱۴۰۲ موفق به کسب آمارهای درخشانی در حوزه‌های مختلف شد که موجب تحسین و توجه کارشناسان و فعالان بانکی شد. از جمله دستاوردهای مهم این بانک می‌توان به جهش ۱۴۱ درصدی سود عملیاتی و ارتقای ۸۰ درصدی سود انباشته اشاره کرد. همچنین، سود خالص هر سهم با افزایش ۱۳۹ درصدی به عدد ۱.۰۲۱ ریال رسید.

افزایش ۱۵ درصدی پایه مشتریان و ۵۰ درصدی مشتریان فعال، نشان‌دهنده‌ی اعتماد بیشتر مردم به خدمات بانک تجارت است. علاوه بر این، بانک تجارت توانست به کفایت سرمایه ۶.۰۹ درصدی دست یابد، در حالی که این شاخص در پنج سال گذشته در وضعیت منفی قرار داشت.

یکی دیگر از موفقیت‌های بانک تجارت، افزایش بیش از ۱۱ میلیارد دلاری در حجم عملیات ارزی و تحکیم جایگاه نخست در حجم نقل و انتقالات ارزی کشور بود. همچنین، رشد ۳۳ درصدی درآمد عملیاتی و رسیدن به عدد ۹۲۷ هزار و ۴۷۲ میلیارد ریال و ثبت سود ۳۰۵ هزار و ۵۸۱ میلیارد ریالی در صورت‌های مالی، از دیگر نقاط قوت این بانک در سال مالی گذشته بود.

بانک تجارت همچنین موفق به وصول بخشی از مطالبات خود به میزان ۵۰۳ میلیون دلار از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران شد که این اقدام نیز به بهبود وضعیت مالی این بانک کمک شایانی کرد.

خبر مرتبط
انتخابات ایران و آمریکا؛ آیا توافقی جدید در راه است؟
انتخابات ایران و آمریکا؛ آیا توافقی جدید در راه است؟

با نزدیک‌شدن به انتخابات ایران و آمریکا، دوباره سوالاتی درباره احتمال توافق جدید بین این دو کشور مطرح می‌شود. آیا انتخابات پیش‌رو می‌تواند مسیر جدیدی برای روابط ایران و آمریکا بگشاید؟

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ