تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۵
کد خبر : 146318

بانک‌ها بزرگترین مالکان خانه‌های خالی؛ 500 هزار واحد شناسایی شد

بانک‌ها بزرگترین مالکان خانه‌های خالی؛ 500 هزار واحد شناسایی شد
با شناسایی 500 هزار خانه خالی، بانک‌ها به بزرگترین مالکان این املاک تبدیل شده‌اند و مالیات وصولی از این واحدها یک درصد از کل درآمد مالیاتی را شامل می‌شود.

به گزارش شهر بورس، تورم نقطه به نقطه در بخش مسکن پس از 74 ماه به 9.4 درصد کاهش یافته است. این کاهش تورم در حالی رخ داده که موضوع خانه‌های خالی و شناسایی مالکیت‌ها همچنان از مسائل اصلی وزارت راه و شهرسازی به شمار می‌رود. ابوالفضل نوروزی، مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن، در برنامه میز اقتصاد از جزئیات این تغییرات و اقدامات وزارت راه و شهرسازی سخن گفت.

نوروزی با اشاره به اینکه تاکنون 12 میلیون نفر خوداظهاری کرده‌اند، بیان کرد: تا کنون حدود 40 میلیون نفر تعیین تکلیف شده‌اند و در سامانه املاک و اسکان 11 میلیون مالکیت شناسایی شده است. وی همچنین اعلام کرد که از 75 میلیون کد ملی ثبت شده در سامانه، 21 میلیون سکونتگاه شناسایی شده و 11 میلیون مالکیت توسط وزارت راه و شهرسازی تأیید شده است.

شناسایی 500 هزار خانه خالی؛ بانک‌ها در صدر مالکان

نوروزی ادامه داد: 500 هزار خانه خالی شناسایی شده‌اند و هدف اصلی ما از اجرای این قانون، اخذ مالیات از بانک‌ها و اشخاص حقوقی است که دارای چندین واحد خالی هستند. در حال حاضر، سه بانک بیشترین تعداد خانه‌های خالی را در اختیار دارند و از این تعداد، 182 هزار واحد به بازار عرضه شده است.

در ادامه، رحیمی، مدیرکل دفتر حسابرسی سازمان امور مالیاتی کشور، اظهار کرد: براساس اطلاعات سامانه املاک و اسکان، در سال 1400 حدود 66 هزار و 48 واحد مسکونی خالی شناسایی شد که مالیات تشخیص داده شده برای این واحدها بالغ بر یک و نیم همت بوده است. همچنین، از این تعداد، حدود 1200 واحد مسکونی خالی بودنشان تأیید شده و مالیات خود را پرداخت کرده‌اند که مجموع مالیات وصولی در سال 1400 به 12 میلیارد تومان رسیده است.

منبع: اقتصاد نیوز

نویسنده:

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ