تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۸
زمان مطالعه: 4 دقیقه
کد خبر : 100249

شهر بورس گزارش می‌دهد؛

باز هم بودجه، باز هم ابهام/ بازار سرمایه کجای ماجراست؟

باز هم بودجه، باز هم ابهام/ بازار سرمایه کجای ماجراست؟
با نزدیک شدن به فصل بودجه بازار سرمایه بار دیگر با یک ابهام دیگر مواجه شده است. بورسی‌‎ها امیدوارند که منافع آنها در بودجه 1403 لحاظ شود.

به گزارش شهر بورس، با نزدیک شدن به اواخر سال، بار دیگر موضوع بودجه داغ شده است. بر اساس اعلام یک نماینده مجلس، بودجه 1403 در جلسه فردا (سه شنبه) توسط رئیس جمهور به مجلس تقدیم می‌شود.

با وجودِ اینکه از چند وقت پیش بودجه به یکی دیگر از ابهامات بازار سرمایه تبدیل شده، اما قطعاً این موضوع پس از ارائه آن به مجلس به اوج خود خواهد رسید.

در این راستا، سازمان بورس از مدت‌ها پیش خواستار ارائه پیشنهادات اهالی بازار سرمایه برای حفظ منافع بورس در بودجه شده بود.

حال باید منتظر ماند و دید که در بودجه 1403 تکلیف عواملی از جمله نرخ خوراک که بارها باعث نوسان در بورس شده و برای بازار سرمایه نیز مهم است، چه می‌شود.

کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۱

براساس ماده ۱۸۲ اصلاحی آیین نامه داخلی مجلس، دولت موظف است لایحه بودجه سالانه کل کشور را در دو بخش ماده­ واحده (مشتمل بر احکام مورد نیاز برای اجرای بودجه کل کشور و سقف منابع بودجه عمومی دولت به تفکیک درآمدها و واگذاری دارایی­های سرمایه ­ای و مالی و اجزای اصلی آنها) و جداول تفصیلی شامل ارقام بودجه به مجلس تقدیم کند.

بخش اول حداکثر تا اول آبان هر سال به مجلس تقدیم می‌شود. بخش دوم نیز حداکثر ۱۰ ­روز از زمان ابلاغ بخش اول قانون بودجه به مجلس ارسال می شود.


بیشتر بخوانید: شرکت بیش از پنج هزار نفر در کارزار همسان سازی حقوق بازنشستگان


رویکرد مجلس و دولت حمایت از بازار سهام است

سید محمدرضا میرتاج الدینی در گفت‌وگو با شهر بورس، درباره آخرین وضعیت بودجه 1403، اظهار داشت: پس از بررسی برنامه هفته و رفع ایرادات شورای نگهبان و همچنین تصمیم گیری درباره متناسب سازی حقوق بازنشستگان، مجلس وارد مبحث بودجه خواهد شد.

وی افزود: بودجه 1403 برای اولین بار دو مرحله‌ای به مجلس خواهد آمد، اما با توجه به اینکه بودجه هنوز به مجلس نرسیده، نمی‌توان جزئیات آن را پیش‌بینی کرد.

عضو کمسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در واکنش به انتظار اهالی بازار سرمایه برای حمایت از بورس در لایحه بودجه، گفت: رویکرد مجلس و دولت، همواره حمایت از بازار سهام بوده تا این بازار به ثبات برسد. بیمه سهام خرد و منضبط کردن سهامداران حقوقی نیز جزو مواردی بوده که مورد تاکید بوده است.

غرفه شهر بورس در نمایشگاه مطبوعات 1402

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات