شهربورس
تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶
کد خبر : 46596
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای بازگشت سرمایه گذاران به بازار با رفع ابهامات و ریسک ها بسته هستند

یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس مطرح شد؛

بازگشت سرمایه گذاران به بازار با رفع ابهامات و ریسک ها

بازگشت سرمایه گذاران به بازار با رفع ابهامات و ریسک ها

کاویان عبداللهی، کارشناس بازار سرمایه به بیان مشکلات بورس پرداخت و «رفع ابهامات و ریسک ها» را عامل بازگشت سرمایه گذاران به بازار دانست.

کاویان عبداللهی در گفت‌وگو با شهر بورس، درباره مشکلات بازار سرمایه، اظهار داشت: هفته گذشته تحرکات مثبتی در بازار اتفاق افتاد و شرایط کمی بهتر شد، اما با این حال، کمبود نقدینگی در بازار حس می‌شود. اگر شاهد رفع تحریم‌ها باشیم، شرکت‌های مختلف بورسی نیز می‌توانند شرایط بهتری داشته باشند. با توجه به کهنه بودن تجهیزات برخی شرکت‌ها، بهره‌وری آنها کمی پایین است.

وی افزود: دیگر مؤلفه تأثیرگذار بر روی بازار سرمایه، بحث فروش شرکت‌ها است. نرخ فروش شرکت‌ها در حال حاضر با نرخ جهانی فاصله دارد و این موضوع از تحریم‌ها نشأت می‌گیرد. اگر این مشکلات رفع شوند، می‌توانیم شاهد اتفاقات بهتری در بازار باشیم. در صورتی هم که مشکل FATF برطرف شود، بانک‌های ایرانی می‌توانند تراکنش‌های بین‌المللی داشته باشند.

لوگو تجارت‌نیوز

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه خاطرنشان کرد: بر اساس لایحه بودجه، سال آینده 88 هزار میلیارد تومان اوراق جدید منتشر شود، اما 200 هزار میلیارد تومان برای تسویه اوراق قبلی مورد نیاز است که منبع تأمین این مبلغ نباید انتشار مجدد اوراق باشد. موضوع اصلی، این است که نرخ بهره اوراق به‌طور میانگین تا 25 درصد رشد کرده بود که می‌توانست تأثیر منفی بر بورس بگذارد.

بازگشت سرمایه گذاران به بازار با رفع ابهامات و ریسک ها

عبداللهی ارز 4200 تومانی را که به کسری بودجه برای دولت منجر شده، از دیگر مشکلات بازار سرمایه دانست و گفت: دولت برای جبران کسری بودجه، مجبور به انتشار اوراق است که امیدواریم سال آینده شاهد کم‌رنگ شدن اوراق در بورس باشیم. حذف ارز 4200 تومانی اگر به درستی انجام نشود، قشر ضعیف با مشکلاتی مواجه خواهد شد و دولت باید به صورت کارشناسی شده عمل کند.

وی راجع به ریسک‌های موجود در بازار، عنوان کرد: قیمت‌گذاری دستوری در یک سری از صنایع اتفاق می‌افتد، اما هرگونه عملیاتی که باعث تأثیر بر عرضه و تقاضا شود، صدمات زیادی به بازار وارد خواهد کرد و باید از هر اقدامی که به بازار ریسک تحمیل کند، خودداری شود. هر چقدر که ابهامات و ریسک ها کمتر شود، شاهد بازگشت سرمایه گذاران به بازار خواهیم بود.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان