تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۸
کد خبر : 144625

بازار مسکن همچنان در رکود به سر می برد

بازار مسکن همچنان در رکود به سر می برد
در حالی که بسیاری از فعالان بازار مسکن انتظار رونق معاملات را داشتند، اما رکود عمیق‌تری در این بخش به چشم می‌خورد.

به گزارش شهر بورس، بازار مسکن پایتخت همچنان در رکود عمیقی به سر می‌برد و روند معاملات در این بازار به شدت کاهش یافته است. رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران، کیانوش گودرزی، در نشست خبری اخیر خود اعلام کرد که برخلاف انتظارها، بازار مسکن همچنان در وضعیت رکودی قرار دارد و اکثر معاملات کنونی به تبدیل به احسن واحدها محدود شده است.

کیانوش گودرزی اظهار داشت که با وجود پیش‌بینی‌ها برای خروج بازار مسکن از رکود در سال جاری، نه تنها رونقی در این بازار مشاهده نمی‌شود، بلکه رکودی شدیدتر از سال‌های قبل بر بازار حاکم است. این مسئله باعث شده که تعداد معاملات خرید و فروش به شدت کاهش یابد و بازار از رونق افتاده است.

گودرزی همچنین به موضوع اجاره‌بها اشاره کرد و بیان داشت که در مقایسه با مردادماه سال گذشته، بازار اجاره‌بها در شرایطی آرام‌تر قرار دارد و خبری از جنجال‌ها و هیاهوی گذشته نیست. او تصریح کرد که متوسط رشد اجاره‌بها در سال جاری بین ۱۰ تا ۲۰ درصد بوده است، اما منطقه ۵ پایتخت با رشد ۵۰ درصدی اجاره‌بها، بیشترین افزایش را به ثبت رسانده است.

با توجه به شرایط فعلی بازار مسکن، به نظر می‌رسد که رکود موجود همچنان ادامه خواهد داشت و بهبود قابل‌توجهی در کوتاه‌مدت مشاهده نخواهد شد. همچنین آرامش نسبی در بازار اجاره‌بها می‌تواند نشانگر تعدیل تقاضا در این بخش باشد. با این حال، رشد چشمگیر اجاره‌بها در برخی مناطق همچنان از چالش‌های اصلی بازار مسکن پایتخت به شمار می‌آید.
منبع: ایرنا

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ