تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۴
زمان مطالعه: 4 دقیقه
کد خبر : 144722

بازار مسکن در آستانه تحولات جدید؛ آیا زمان مناسبی برای خرید است؟

بازار مسکن در آستانه تحولات جدید؛ آیا زمان مناسبی برای خرید است؟
منصور غیبی، تحلیلگر بازار مسکن، از تغییرات احتمالی در بازار مسکن با روی کار آمدن دولت جدید سخن می‌گوید.

به گزارش شهر بورس، بازار مسکن که در ابتدای سال جدید به نظر می‌رسید آماده یک فصل تازه از معاملات باشد، با تغییر دولت روبه‌رو شد و دوباره در وضعیت رکود قرار گرفت. باوجود مشخص شدن سکاندار جدید دولت، همچنان معاملات مسکن به حرکت نیفتاده‌اند. منصور غیبی، تحلیلگر بازار مسکن، اعلام کرد که بازار مسکن در حال تطبیق با شرایط جدید و تلاش برای احیای خود است.

تحلیل وضعیت کنونی بازار مسکن پس از انتخابات

با وقوع غیرمنتظره انتخابات ریاست‌جمهوری در اوایل تیرماه 1403، بازار مسکن با توقف ناگهانی مواجه شد. خریداران و فروشندگان به دنبال ثبات بیشتر در بازار، از انجام معاملات خودداری کردند تا زمانی که وضعیت روشن‌تری در بازار شکل بگیرد. اکنون که بیش از یک ماه از این انتخابات می‌گذرد و دولت جدید کار خود را آغاز کرده، سوال اصلی این است که آیا شرایط برای ورود به بازار مسکن مناسب است؟

انتظار بازار از دولت جدید

منصور غیبی، کارشناس بازار مسکن، با اشاره به وضعیت کنونی، تاکید کرد: اقتصاد مسکن در حال تطبیق با شرایط جدید اقتصاد کلان کشور و تحولات سیاسی داخلی و خارجی است. او همچنین افزود: انتظار می‌رود با گذار دولت سیزدهم به چهاردهم، تحولات و استراتژی‌های جدید در بازار مسکن مشخص شود.

تاثیر اقدامات دولت جدید بر بازار مسکن

غیبی همچنین خاطرنشان کرد: دولت چهاردهم باید از طریق وزارت مسکن و شهرسازی بتواند ایده‌ها و طرح‌های خود را نهادینه کند تا بتواند مسیر آینده بازار را تعیین کند. او توصیه کرد که مصرف‌کنندگان پیش از اثرگذاری نوسانات ارز و طلا بر بازار مسکن، خریدهای خود را انجام دهند، زیرا این بازار توانایی چانه‌زنی و بررسی تنوع فایل‌های ملکی را به خریداران می‌دهد و این امر برای خریدهای مصرفی بسیار مفید است.

پیش‌بینی وضعیت آینده بازار مسکن

کارشناسان معتقدند با توجه به چشم‌انداز صعودی قیمت مسکن و روند همیشه افزایشی این کالای اساسی، هر زمانی برای ورود به بازار مسکن غنیمت شمرده می‌شود. در حالی که سال گذشته بازار مسکن تحت فشارها و کنترل دولت مسیر پایداری را طی کرد، اما به نظر نمی‌رسد دولت توان ادامه کنترل فنر بازار مسکن را داشته باشد.

منبع: تجارت‌نیوز

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات