تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : جمعه ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰
کد خبر : 74807

بازار طلا به اوج خود رسیده است

بازار طلا به اوج خود رسیده است
به گفته‌ی تحلیلگران بازار طلا به اوج خود رسیده است.

به گزارش شهر بورس، وجود نگرانی از تورم و تقاضای بالا برای پناهگاه امن، موجب شده تا کثرت فروش طلا در پایان سال 2022 و همچنین سال جدید ادامه دار باشد.

به گفته‌ی یک استراتژیست بازار، فروش طلا به عنوان یک پناهگاه امن و در کنار آن، نگرانی از تورم که باعث افزایش قیمت این فلز زرد در ماه‌های پایانی سال گذشته و ژانویه شد، همچنان ادامه دارد و از طرفی، اطلاعات مفید کمی موجود است که بتواند قیمت طلا را به سمت بالای 1900 دلار در هر اونس هدایت کند.

البته با نگاهی به نظر سایر کارشناسان، دیدگاه راب هاورث، استراتژیست ارشد سرمایه‌گذاری در U.S Bank Wealth Management اندکی متفاوت است؛ وی در مصاحبه با کیتکو نیوز گفت که هیچ فروش قابل توجهی برای طلا در سال جاری نمی‌بیند، البته از نظر او نشانه‌هایی وجود دارد که بازار به اوج خود رسیده است و این قطعأ برای خریداران طلا خبر خوبی است.

چشم‌انداز تقریباً خنثای هاورث در مورد طلا در شرایطی ارائه شد که این فلز گرانبها در تلاش برای جلب توجه جدید صعودی است و قیمت‌های آن به زیر 1850 دلار در هر اونس کاهش می‌یابد. هر اونس طلای آتی ماه آوریل آخرین بار به قیمت 1846.10 دلار معامله شد که تقریباً 1 درصد در روز کاهش داشت.

پیش بینی از آینده قیمت طلا کاهش قیمت طلا با ترمز دلار

وی خاطرنشان کرد که اگرچه تورم همچنان بالاست، اما روند کاهشی خود را ادامه می‌دهد. در عین حال، ترس از رکود نیز در حال کمرنگ‌شدن است. بنا به اظهارات هاورث، اقتصاددانان USBWM انتظار دارند که اقتصاد ایالات متحده در تابستان امسال از رکود اقتصادی ممانعت کند و رشد تا پایان سال بهبود یابد.

وی افزود: «سوالی که سرمایه‌گذاران باید از خود بپرسند این است که آینده‌ی طلا چه خواهد شد.. البته با نگاهی به گذشته، می‌توانیم عملکرد قیمت سه ماه گذشته را توضیح دهیم و درک کنیم، اما آیا این روند برای شش ماه آینده ادامه خواهد داشت؟


بیشتر بخوانید:مزیت صندوق سرمایه گذاری طلا در بورس چیست؟


بدیهی است که محرک مهم برای مسیر آینده‌ی طلا، دلار آمریکا است. هاورث توضیح داد که دلار ضعیف‌تر می تواند حمایتی برای این فلز گرانبها ایجاد کند. با این حال، وی تصریح کرد که آنها این موضوع را به عنوان یک سناریوی محتمل نمی‌بینند.

اگرچه تورم در حال کاهش است، اما به گفته‌ی هاورث این پدیده‌ی اقتصادی به قدری بالا خواهد ماند که فدرال رزرو را پایبند به حفظ سیاست‌های پولی تهاجمی خود نگه دارد. بانک مرکزی ایالات متحده به پایان چرخه‌ی انقباض خود نزدیک شده است و احتمالاً یک یا دو افزایش نرخ دیگر انتظار می‌رود.

هاورث با تأکید بر اینکه فدرال رزرو در هیچ زمانی در سال جاری عجله‌ای برای تعدیل کنترل‌های خود نخواهد داشت، خاطرنشان کرد: «ما انتظار داریم که نرخ بهره واقعی همچنان به افزایش خود ادامه دهد، چرا که فدرال رزرو این روند را حفظ می‌کند؛ اما از سوی دیگر فشارهای تورمی نیز به سمت کاهش می‌رود و این موضوع، مسیر منفی دیگری را برای طلا رقم خواهد زد.»

هاورث اضافه کرد که یکی دیگر از مشکلات طلا، رقابت فزاینده این فلز با سایر دارایی‌های امن است.

وی با اشاره به حالت تدافعی موجود در بازار و خطرات منفی پیش رو افزود: «حتی با افزایش تورم، در حال حاضر بازدهی واقعی، اساساً به صورت نقدی در جریان است که باید بخشی از تقاضا برای طلا را از بین ببرد.»

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ