تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۴
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کد خبر : 142583

بازار سیاه فروش کد ملی برای واردات خودرو؛ از ۵۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان

بازار سیاه فروش کد ملی برای واردات خودرو؛ از ۵۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان

با آزادسازی واردات خودروهای کارکرده، فروش کد ملی به سرعت به یک بازار سیاه جدید تبدیل شده است و نهادهای قضائی و نیروی انتظامی نسبت به خطرات قانونی و مالیاتی این اقدام هشدار داده‌اند.

به گزارش شهر بورس، فروش کد ملی برای واردات خودروهای کارکرده به بازاری سیاه و پرسود تبدیل شده است که قیمت‌ها از ۵۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان متغیر است.

با آزادسازی واردات خودروهای کارکرده و انتشار آیین‌نامه مربوطه، فروش کد ملی به سرعت به یک بازار سیاه جدید تبدیل شده است. در حالی که هنوز هیچ فردی موفق به واردات خودروهای کارکرده نشده، کلاهبرداران اینترنتی با قیمت‌های بین ۵۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان برای فروش کد ملی فعالیت می‌کنند. نهادهای قضائی و نیروی انتظامی نیز بارها نسبت به خطرات قانونی و مالیاتی فروش کد ملی هشدار داده‌اند.

نیروی انتظامی و نهادهای قضائی بارها نسبت به خطرات فروش کد ملی هشدار داده‌اند. این اقدام نه تنها مشکلات حقوقی برای فروشندگان ایجاد می‌کند، بلکه بار مالیاتی نیز به همراه دارد. بر اساس آخرین مصوبه مالیاتی، خودروهایی که در بازار بیش از سه میلیارد تومان قیمت دارند، مشمول مالیات می‌شوند، که این مسئله می‌تواند بار مالیاتی سنگینی برای فروشندگان کد ملی ایجاد کند.

برخی از گزارش‌ها نشان می‌دهند که قیمت فروش کد ملی برای واردات خودروهای کارکرده اکنون از ۵۰۰ میلیون تومان شروع می‌شود و در برخی موارد به یک میلیارد تومان نیز می‌رسد. این در حالی است که هنوز هیچ فردی موفق به واردات خودروهای کارکرده نشده و بانک مرکزی نیز به واردکنندگان هشدار داده تا از انجام این کار خودداری کنند.

خبر مرتبط
آیا مهلت ثبت نام در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی تمدید خواهد شد؟
آیا مهلت ثبت نام در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی تمدید خواهد شد؟

­مدیر طرح واردات خودروی وزارت صنعت، معدن و تجارت از ثبت نام حدود ۸۰ هزار نفر در طرح یکپارچه عرضه خودرو‌های وارداتی خبر داد و گفت: زمان ثبت نام در این طرح، تمدید نمی‌شود.

منبع: جهان صنعت

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

بانک توسعه تعاون