صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
کد خبر : 14079

کارشناس ارشد بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس:

ریزش بورس تا پایان دولت ادامه خواهد داشت

علیرضا تاج‌بر در گفت‌وگو با خبرنگار شهر بورس، درباره وضعیت این روزهای بازار سرمایه، اظهار داشت: سیاسی شدن فضای اقتصادی بورس مهم‌ترین عامل ریزش‌های اخیر است و اگر وضعیت سیاسی در بازار همچنان ادامه دار باشد، در بازار سرمایه شاهد ریزش‌های عمیق‌تر و بیشتری هم خواهیم بود. وی افزود: بورس فضای سیاسی به خود گرفته

علیرضا تاج‌بر در گفت‌وگو با خبرنگار شهر بورس، درباره وضعیت این روزهای بازار سرمایه، اظهار داشت: سیاسی شدن فضای اقتصادی بورس مهم‌ترین عامل ریزش‌های اخیر است و اگر وضعیت سیاسی در بازار همچنان ادامه دار باشد، در بازار سرمایه شاهد ریزش‌های عمیق‌تر و بیشتری هم خواهیم بود.

وی افزود: بورس فضای سیاسی به خود گرفته و به محلی برای نزاع جناح‌های سیاسی تبدیل شده است که موضوع اشتیاق سرمایه گذاران برای فعالیت و معامله را در این بازار خدشه دار می‌کند.

این کارشناس ارشد بازارسرمایه خاطرنشان کرد: از یک سو شاهد عرضه‌ها و بازارسازی‌های مشکوک در بازار هستیم که اغلب سهام را به سمت وسوی منفی شدن سوق می‌دهد و از سوی دیگر نیز طرف تقاضا در بازار به بسیار کاهش یافته و پول‌های بزرگ برای خرید سهام در این قیمت جذاب فعلی از بین رفته است.

تاج‌بر به تشریح وضعیت بورس در سال جدید پرداخت و گفت: بورس در سال 1400 سنت‌های گذشته این بازار را بر هم زد و تالار شیشه‎ای کار خود را با سرخ پوشی آغاز کرد که این وضعیت تا پایان وضعیت سیاسی از بازار ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: رفتار قبیله‌ای در بورس یعنی چه؟

وی درمورد عوامل تاثیرگذار بر روند بورس تهران، عنوان کرد: همچون حجم مبنا، دامنه نوسان، برجام، نرخ دلار و امثال این موارد بحث‌های کوچکی هستند که پیش از این هم بر روی روند بازار، قمیت سهام و شکل معاملات تاثیر داشتند و تغییر وضعیت بازارسرمایه به این شکل به واسطه یک مسئله بزرگ‌تر است.

این تحلیلگر بازار سرمایه ادامه داد: بازهم من می گویم که مهم ترین مشکل بازارسرمایه، سیاسی شدن این محل بوده، چون بورس به مکانی برای نزاع سیاسی گروه‌های مختلف تبدیل شده است.

«بورس پارامترهای بنیادی بسیار مطلوبی دارد و می‌تواند سپر تورمی برای ماه‌های پیش رو باشد.»؛ تاج‌بر با بیان این جمله خاطرنشان کرد: بازارسهام مزایای گوناگون و ضریب نفوذ بالایی دارد و با توجه به عوامل پیش آمده، بنابر احتمال بالا ریزش بورس تا پایان دولت فعلی ادامه دار خواهد بود.

وی در پایان یادآور شد: بسیاری از سرمایه گذاران جدیدالورود بورسی طی ماه‌های ابتدایی سال زیان بسیاری متحمل شدند و در این میان بورس بازان قدیمی هم تاکنون این نوع از دستکاری‌ها در بازار احساس نکرده بودند. در کل، تمامی عوامل دست به دست هم داد تا بورس یک وضعیت نامتعادل را تجربه کند.

بیشتر بخوانید: سرنوشت بورس پس از بازگشت امریکا به برجام

 

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان