تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۱
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کد خبر : 153411

تأثیر تنش‌های سیاسی بر دلار تنها ۵ درصد است

تأثیر تنش‌های سیاسی بر دلار تنها ۵ درصد است
عضو اتاق بازرگانی ایران تأکید کرد که تأثیرات سیاسی بر بازار ارز تنها به شکل موقتی و محدود است و نوسانات قیمت دلار ناشی از تنش‌های منطقه‌ای تنها ۲ تا ۵ درصد است.

به گزارش شهر بورس، عضو اتاق بازرگانی ایران معتقد است که تأثیرات سیاسی بر بازار ارز همچون گذشته نیست و نوسانات ناشی از تنش‌های سیاسی تنها ۲ تا ۵ درصد قیمت دلار را تحت تأثیر قرار می‌دهد. قاسم کریمی، عضو کمیسیون اقتصاد کلان اتاق بازرگانی ایران، با اشاره به نوسانات ارزی اخیر ناشی از تنش‌های منطقه‌ای تأکید کرد که با توجه به تدابیر بانک مرکزی و همکاری وزارت اقتصاد، بازار ارز تأثیرپذیری سنتی و طولانی‌مدت از مسائل سیاسی را از دست داده است.

تأثیر محدود تنش‌های سیاسی بر بازار ارز

کریمی تصریح کرد که بانک مرکزی با تأمین و تخصیص کافی ارز به فعالان اقتصادی و مشتریان واقعی، وابستگی بازار ارز به مسائل سیاسی را کاهش داده است. به گفته وی، در حال حاضر اتفاقات سیاسی تنها باعث نوساناتی موقت و محدود بین ۲ تا ۵ درصد در بازار ارز می‌شود و پس از آن، قیمت دلار به شرایط پیشین خود بازمی‌گردد. او به عنوان مثال به نوسانات اخیر پس از “وعده صادق ۲” اشاره کرد و بیان داشت که بازار ارز طی روزهای آتی به حالت عادی بازخواهد گشت.

تجربه مدیریت بازار ارز

رئیس اتاق بازرگانی ارومیه همچنین به تجربیات قبلی در مدیریت بازار ارز اشاره کرد و یادآور شد که اتفاقات مشابهی در گذشته نیز تجربه شده است، مانند عملیات “وعده صادق ۱” که در آن نرخ دلار به مرز ۶۹ هزار تومان نزدیک شد، اما این نوسانات پس از چند روز فروکش کرد. وی تأکید کرد که این تجربه‌ها نشان می‌دهد بازار ارز تنها به شکل مقطعی و نه طولانی‌مدت به مسائل سیاسی واکنش نشان می‌دهد.

توصیه به مردم برای عدم سرمایه‌گذاری در بازار ارز

کریمی همچنین به سرمایه‌گذاری مردم عادی در بازار ارز واکنش نشان داد و گفت: به هیچ عنوان چنین سرمایه‌گذاری را توصیه نمی‌کنم، به‌ویژه با توجه به تدابیر مثبت و مؤثر بانک مرکزی که باعث تثبیت بازار ارز شده است. انتقال سرمایه به این بازار نه منطقی است و نه سودآور.

خبر مرتبط
قیمت دلار امروز 15 مهرماه 1403 + جدول
قیمت دلار امروز 15 مهرماه 1403 + جدول

قیمت دلار، یورو، پوند و سایر ارز‌ها امروز یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

منبع: تسنیم

نویسنده:

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک صادرات