شهربورس
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۹
کد خبر : 46176
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای ایران و آژانس به توافق رسیدند بسته هستند

وزیر امور خارجه ایران:

ایران و آژانس به توافق رسیدند

ایران و آژانس به توافق رسیدند

وزیر امور خارجه ایران از رسیدن به یک توافق خوب میان ایران و آژانس انرژی اتمی خبر داد و حال این سوال پیش می‌آید که آیا این خبر می‌تواند بازار سرمایه را تحت تاثیر قرار دهد؟

به گزارش شهر بورس، وزیر امور خارجه از توافق میان ایران و آژانس خبر داد و گفت: طرف‌های مقابل پذیرفته‌اند متن‌های پیشنهادی جدید ایران هم روی میز باشد.

او اعلام کرد که شب گذشته به توافق خوبی با آژانس دست پیدا کردیم که می‌تواند برخی نگرانی‌های ادعایی درخصوص برنامه هسته‌ای صلح آمیز ایران را بر طرف کند و تداوم بیش از پیش همکاری‌های متقابل با آژانس را به دنبال داشته باشد.

او گفته در سفر اخیر مدیر کل آژانس به ایران ما تاکید کردیم که آژانس دچار یک انحراف اساسی شده و این انحراف این است که آژانس به جای تمرکز بر مسائل فنی روی مسائل سیاسی متمرکز شده است.

نگرانی‌های آژانس برطرف شد

عبدالهیان تاکید کرد: ما پیش از این مشکلاتی داشتیم و آژانس سعی کرد از ابزار فنی برای مقاصد سیاسی بهره بگیرد اما تلاش‌های دیپلماتیک و با حضور هیات ایرانی در وین، سبب شد که به توافقی دست پیدا کنیم و برخی از ادعاها و نگرانی‌های آژانس برطرف شد و در ادامه کار می‌توانیم همکاری‌ها را بیش از گذشته و درچارچوب مقررات ادامه دهیم.

شب قبل هم، سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه به پرس.تی.وی گفته بود که گفت‌وگوهای جاری بین محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی و رافائل گروسی مدیرکل آژانس، منجر به پیشرفت و کاهش شکاف‌ها بر سر چندین موضوع مورد نظر طرفین شده است.

او گفته بود که«نمی‌خواهم وارد جزئیات شوم، اما می‌توانم پیش‌بینی کنم که دو طرف به زودی به تفاهم برسند».

منبع: تجارت نیوز

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان