تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱:۳۱
کد خبر : 144675

معاون فناوری اطلاعات بانک مسکن:

اپلیکیشن دیبا؛ سوپر اپ بانک مسکن با خدمات هوشمند

اپلیکیشن دیبا؛ سوپر اپ بانک مسکن با خدمات هوشمند
رسول لطفی، معاون فناوری اطلاعات بانک مسکن گفت: اپلیکیشن دیبا از مراجعه به شعبات کاسته و آسایشی را برای کاربران بانک مسکن و دوستانی که در اکوسیستم ساخت و ساز با ما فعالیت دارند، ایجاد می‌کند تا انرژی کمتری را برای گرفتن خدمات صرف کنند.

رسول لطفی، معاون فناوری اطلاعات بانک مسکن در گفت‌وگو با شهر بورس اظهار داشت: کارهایی که در غرفه بانک مسکن انجام شدند، چند دسته بودند؛ بحث توسعه فناوری اطلاعات در بانک و شرکت ناواکو که بازوی فناوری اطلاعات بانک مسکن است.

وی ادامه داد: در حوزه فناوری اطلاعات شرکت ناواکو چند اقدام نوآورانه داشتیم، از جمله می‌توان به اپلیکیشن دیبا و سیستم بازارگاه اشاره کرد.

وی افزود: اپلیکیشن دیبا سوپر اپ بانک مسکن در تمامی خدماتی است که افراد در حوزه مسکن دریافت می‌کنند؛ اعم از وام، خدمات آزادراهی و خدماتی که به صورت پیش فرض در اپلیکیشن‌ها ارائه می‌دهند.

لطفی با بیان اینکه چند سرویس اضافه نیز در حوزه تخصصی بانک مسکن خواهیم داشت، گفت: اپلیکیشن دیبا از مراجعه به شعبات کاسته و آسایشی را برای کاربران بانک مسکن و دوستانی که در اکوسیستم ساخت و ساز با ما فعالیت دارند، ایجاد می‌کند تا انرژی کمتری را برای گرفتن خدمات صرف کنند.

وی یادآور شد: در حوزه فناوری اطلاعات بانک ما زیرساخت فناوری اطلاعات را ری دیزاین و وابستگی به IBM را قطع کردیم و به سمت سرورها و فضای مجازی سازی پیش رفتیم.

وی خاطرنشان کرد: بانک مسکن به عنوان بزرگترین بانک تخصصی کشور، ابتدا باید جایگاه فناوری خود را کامل شناسایی کند، بر همین اساس نیز پلتفرم بی آی بانک را توسعه دادیم.

معاون فناوری اطلاعات بانک مسکن اضافه کرد: اکنون مدیرعامل و هیئت مدیره دیگر نیازی به مکاتبه برای دریافت آمار و اطلاعات ندارند و ما روی لایه‌های جی‌آی‌اس تمام خدمات خود را پیاده و تعریف کردیم.

وی ادامه داد: دارایی‌های خود را تبدیل به دیتا کردیم و قابل مدیریت شدند و یک ارزیابی کلی از فضای بانک ایجاد کردیم که می‌توانيم منابع فروش خود را کنترل کنیم.

وی یادآور شد: بحث روابط عمومی دیجیتال را توسعه و تقویت کردیم، امنیت بانک مسکن خوشبختانه ارتقا پیدا کرده و در یک مقطع رتبه اول شد و در آخرین ارزیابی نیز رتبه دوم را بین بانک‌های کشور کسب کرد.

لطفی گفت: در حوزه توکن پلتفرم خارج از سیستم فعلی بورس را طراحی کردیم چراکه در این حوزه باید اعتماد کاربر جلب شود تا مشارکت کند و به دستور رهبر معظم انقلاب در افزایش مشارکت مردمی در حوزه اقتصادی بتوانیم پاسخگو باشیم.

وی متذکر شد: وارد حوزه هوش بانکی شدیم و آکادمی هوش بانکی ناواکو را راه اندازی کردیم و در حال آموزش به مدیران هستیم.

وی همچنین افزود: اولین آموزش هوش مصنوعی را برای فرزندان کارکنان اجرا کردیم و در دو کارگاه ۵۰ نفره تقریبا چهار هزار نفر به صورت آنلاین از سراسر کشور شرکت کردند.

معاون فناوری اطلاعات بانک مسکن یادآور شد: این دیدگاه را داریم که در حوزه هوش مصنوعی و دغدغه‌هایی که در سطح حاکمیت وجود دارد و بنابه فرمایشات رهبر معظم انقلاب، باید خودکفا باشیم و منفعل عمل نکنیم.

وی در پایان تاکید کرد: برای رفع این انفعال ما در نواکو نخبگان را جذب کرده و کلاس‌هایی را طراحی کردیم تا هوش مصنوعی را در سطح کشور ارتقا داده و بخشی از نیروی انسانی را تامین کنیم.

نویسنده:

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ