تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱:۵۳
کد خبر : 137848

انتقاد موسی غنی نژاد از اقلیتی با تفکر آخرالزمانی و تمدن‌ستیز

انتقاد موسی غنی نژاد از اقلیتی با تفکر آخرالزمانی و تمدن‌ستیز
موسی غنی نژاد در یک ویدیو حمایت خود را از مسعود پزشکیان در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد و از خطرات ماجراجویی‌های خطرناک برای ایران صحبت کرد.

به گزارش شهر بورس، موسی غنی نژاد، اقتصاددان برجسته، با انتشار ویدیویی حمایت خود را از مسعود پزشکیان در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد. غنی نژاد در این ویدیو با انتقاد از اقلیتی با تفکر آخرالزمانی و تمدن‌ستیز هشدار داد که این گروه می‌خواهد ایران را به آزمایشگاه ماجراجویی‌های خطرناک تبدیل کند.

غنی نژاد افزود: از سوی دیگر، بخشی از جریان سیاسی که هنوز از خواب توهمات دیرین کاملاً بیدار نشده است، با چشمان نیمه باز احساس خطر کرده و می‌خواهد مانع از ورود ایران به صحنه ماجراجویی‌های ملی و بین‌المللی شود.

وی توضیح داد: در دور اول انتخابات رأی ندادم زیرا هیچ‌یک از نامزدها نماینده خواسته‌های جریان ملی آزادی‌خواهانه‌ای که نزدیک به دو سال پیش در ایران شکل گرفت، نبودند. این جریان که توسط جوانان و خانم‌ها پیشران شده بود، آرمان اصلی‌اش آزادی و زندگی معمولی بود؛ آزادی از قید دستورهای بی‌قاعده و قانون صاحبان قدرت که موجب ناکارآمدی اقتصادی و فساد گسترده بحران‌زا شده است.

غنی نژاد با اشاره به نتایج دور اول انتخابات گفت: نتایج انتخابات نشان داد که قریب به ۶۰ درصد واجدان شرایط رأی دادن به نامزدهای تأیید شده رأی ندادند زیرا هیچ‌کدام از آنها دغدغه ملی آزادی را نمایندگی نمی‌کردند. اما در دور دوم مسئله تغییر کرده و کنش سیاسی باید متناسب با آن انجام گیرد.

خبر مرتبط
پیش بینی نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ایران
پیش بینی نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ایران

نیویورک‌تایمز در گزارش پوشش انتخابات ریاست جمهوری ایران، پیش‌بینی نتیجه چهاردهمین دوره انتخابات ایران را برای نخستین بار در بیش از یک دهه اخیر، دشوار توصیف کرد.

وی افزود: این بار انتخاب میان دو جریان سیاسی است: از یک سو اقلیتی که با تفکر آخرالزمانی و تمدن‌ستیز می‌خواهد ایران را به آزمایشگاه ماجراجویی‌های خطرناک و مهلک با عاقبتی نامعلوم تبدیل کند و از سوی دیگر بخشی از جریان سیاسی که هنوز کاملاً بیدار نشده اما احساس خطر کرده و می‌خواهد مانع از ورود ایران به این مسیر شود.

غنی نژاد در پایان تأکید کرد: اگر در دور اول اکثریت مردم به لیست نامزدها و کلیت آن جواب رد دادند، در دور دوم همان‌ها می‌توانند با شرکت در انتخابات این پیام را بدهند که با بازیچه قرار دادن موجودیت ایران مخالفند. بقای ایران شرط لازم برای پیگیری همه آرمان‌های نیکوست. اگر در دور اول رأی ندادن کنش سیاسی برحقی بود، رأی دادن در دور دوم نیز چنین است. از رأی دادن و ندادن نباید تابو ساخت و از تبلیغات سوگیرانه نباید هراسید. آنچه مهم است رساندن پیام عقلانیت ملی مردم ایران به صاحبان قدرت است.

منبع: عصر ایران

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ