تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۸
زمان مطالعه: 4 دقیقه
کد خبر : 144316

انتقادهای گسترده نسبت به مطرح شدن نوذری برای وزارت نفت

انتقادهای گسترده نسبت به مطرح شدن نوذری برای وزارت نفت
در روزهای اخیر، مطرح شدن نام غلامحسین نوذری، وزیر نفت دولت احمدی‌نژاد، به عنوان یکی از گزینه‌های پیشنهادی برای وزارت نفت دولت چهاردهم واکنش‌های منفی گسترده‌ای را در فضای مجازی به همراه داشته است.

به گزارش شهر بورس، فعالان فضای مجازی از مطرح شدن نام غلامحسین نوذری، وزیر نفت دولت احمدی‌نژاد، به عنوان یکی از گزینه‌های پیشنهادی مسعود پزشکیان برای وزارت نفت دولت چهاردهم به شدت انتقاد کردند.

در روزهای اخیر، مطرح شدن نام غلامحسین نوذری، وزیر نفت دولت احمدی‌نژاد، به عنوان یکی از گزینه‌های پیشنهادی مسعود پزشکیان برای وزارت نفت دولت چهاردهم، واکنش‌های فراوانی در فضای مجازی به همراه داشته است. فعالان این فضا با انتشار نظرات خود، نسبت به این انتخاب اعتراض‌های شدیدی را مطرح کرده‌اند.

انتقادات فعالان فضای مجازی

  1. ناترازی گاز در زمستان ۸۶: از زمستان سال ۸۶ و همزمان با سرمای بی‌سابقه‌ای که کشور را فرا گرفت، قیمت گاز ترکمنستان شش برابر شد. فعالان فضای مجازی نوذری را مقصر اصلی این وضعیت می‌دانند و معتقدند که او در آن زمان به راحتی به افزایش قیمت تن داد و باعث شد که ترکمن‌ها قدرت بیشتری در مذاکرات پیدا کنند.
  2. افتتاح‌های مکرر فاز ۹ و ۱۰: از دیگر انتقادات مطرح شده این است که نوذری در دوران وزارت خود، فازهای ۹ و ۱۰ پارس جنوبی را دو بار افتتاح کرد. این افتتاح‌ها به ویژه در آستانه انتخابات ۸۸ و به منظور تبلیغات احمدی‌نژاد انجام شد.
  3. رضایت تیم سعید جلیلی: تیم سعید جلیلی که اکنون در وزارت نفت حاکم است، از وزارت نوذری راضی به نظر می‌رسد. گفته می‌شود که جلسه‌ای در دفتر بیات برگزار شده و در آن صحبت از بقای بیات در صندوق نفت در صورت انتخاب نوذری به وزارت نفت بوده است.
  4. محبوبیت نوذری در بین کارمندان نفت: نوذری در بین کارمندان نفت محبوبیت زیادی دارد، اما این محبوبیت به دلیل قیمت بالای نفت در دوران وزارت او است که به ۱۴۰ دلار هم رسید.
  5. مذاکرات گازی: مذاکرات گازی در دوران وزارت نوذری به دست کردان انجام می‌شد و نوذری نقشی در این مذاکرات نداشت.
  6. قطع همکاری با خارجی‌ها در پروژه‌های ال‌ان‌جی: یکی از تصمیمات نوذری در دوران وزارتش، قطع همکاری با خارجی‌ها در بزرگترین پروژه ال‌ان‌جی بود که منجر به پیشی گرفتن قطر از ایران در تولید این محصول شد.
  7. برکناری ترکان به درخواست احمدی‌نژاد: احمدی‌نژاد از وزیر نفت خود خواسته بود که ترکان را برکنار کند. هامانه این درخواست را نپذیرفت و برکنار شد. نوذری نیز ترکان را از معاونت وزارت نفت برداشت و در تیرماه ۸۸ به شکلی بد او را اخراج کرد.

منبع: تجارت‌نیوز

خبر مرتبط
تعیین وزرای کلیدی؛ گام سرنوشت‌ساز برای بازار ارز و سرمایه
تعیین وزرای کلیدی؛ گام سرنوشت‌ساز برای بازار ارز و سرمایه

صلاحیت وزرای امور خارجه و اقتصاد در مجلس، نگاه‌ها را به سمت تأثیرات احتمالی این دو وزارتخانه بر بازارهای مالی معطوف کرده است.

نویسنده:

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات