تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳ - ۹:۵۹
زمان مطالعه: 5 دقیقه
کد خبر : 150996

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس در گفت‌وگو شهر بورس:

انتظار جهش بورس را داریم/ سیاست «همتی» کاهش سود بانکی است

انتظار جهش بورس را داریم/ سیاست «همتی» کاهش سود بانکی است
عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس گفت: سیاست آقای همتی کاهش نرخ سود بانکی است و با تغییرات شکل گرفته انتظار جهش بورس را داریم.

هادی محمدپور در گفت‌وگو با شهر بورس، درباره تغییرات به وجود آمده در ریاست سازمان بورس، اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که در جلسه اول شورای عالی بورس مطرح شد، بی‌اعتمادی شدید سهامداران به بازار است که به مرور زمان شکل گرفته و به یک‌باره هم قابل حل نیست. آقای همتی هم تاکید داشتند که باید برای این بی‌اعتمادی چاره‌ای اندیشیده شود.

وی افزود: واقعیت این است که رکود شدید اقتصادی در کشور وجود دارد و تا زمانی هم که مردم اعتمادی به این بازار نداشته باشند، پول‌شان را به بورس برنمی‌گردانند. بحث ناترازی که در نرخ ارز نیمایی و بازار آزاد وجود دارد نیز دیگر مشکلی است که در حال حاضر وجود دارد.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس با بیان اینکه «فکر می‌کنم سیاست آقای همتی، کاهش نرخ سود بانکی است.»، یادآور  شد: اگر این اتفاق بیفتد و آقای صیدی هم بتواند وضعیت بازار سرمایه را سر و سامان بدهد، پول‌ها به سمت بورس برمی‌گردد و انتظار یک جهش موقتی را از بازار سرمایه داریم.

محمدپور ادامه داد: در جلسات هم انتظارات موجود به آقای صیدی اعلام شده و پس از رفتن آقای عشقی و حضور آقای صیدی، انتظار داریم بورس یک تکانی بخورد. البته نباید فراموش  کنیم که در حال حاضر رکود اقتصادی باعث شده بازار بورس و فرابورس تحت شعاع قرار بگیرند.

خبر مرتبط
آخرین تصمیمات حمایتی از بورس؛ بانک‌ها و هلدینگ‌ها وارد عمل شدند
آخرین تصمیمات حمایتی از بورس؛ بانک‌ها و هلدینگ‌ها وارد عمل شدند

با آغاز عملیات مشترک بانک‌ها و نهادهای مالی، بازار سرمایه آماده حمایت‌های جدید شورای عالی بورس شده است.

زمان برگزاری مجامع نمادهای سیمانی - مزایا و معایب نمایش عمق مظنه

اگر نیاز باشد، هیئت مدیره تغییر خواهد کرد

وی در پاسخ به این پرسش  که «آیا هیئت مدیره سازمان بورس نیز تغییر خواهد کرد یا خیر؟»، گفت: در گفت‌وگویی که با آقای همتی داشتیم، من تاکید کردم که دولت نقش دخالتی خود در بورس را کم‌رنگ‌تر کند. ذهنیت‌ها روی آقای عشقی خیلی منفی بود و ایشان رفتنی شدند، اما اگر آقای صیدی بتواند با هیئت مدیره کنونی وضعیت بازار را بهبود ببخشد و نفس تازه‌ای به بورس بدهد، به نظر می آید اتفاقات خوبی رخ دهد.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: اینکه هیئت مدیره قبلی بماند یا نه، بستگی به سبک و سیاقی که پیش رو خواهند گرفت، دارد. نقاط ضعف و قوت بررسی می‌شود و اگر ببینیم شرایط به گونه‌ای پیش می‌رود که باید تغییراتی در هیئت مدیره داشته باشیم قطعا این کار را خواهیم کرد تا وضعیت بورس بهتر شود. شورای عالی قصد دخالت در فعالیت‌های سازمان بورس را ندارد و صرفا ناظر بر عملکرد این سازمان است.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس تصریح کرد: اگر ببینیم که شرایط به گونه‌ای است که باید نفرات جدید معرفی شوند، طبق قوانین جاری سازمان بورس اتفاقات رخ خواهد داد اما شورای عالی حق دخالت ندارد بلکه ناظر بر عملکرد هیئت مدیره و رئیس سازمان بورس است. ما به عنوان ناظر جدید شورای عالی بورس صدای مردم خواهیم بود و به آقای صیدی نیز کمک خواهیم کرد تا در این مسئولیت موفق باشد.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات