تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۰
زمان مطالعه: 5 دقیقه
کد خبر : 143615

امکان معاملات آنلاین خودرو، از استعلام بیمه تا تعویض پلاک

امکان معاملات آنلاین خودرو، از استعلام بیمه تا تعویض پلاک
با تحول جدید در بازار خودرو، امکان معاملات آنلاین با واسطه فراهم شده است و مالکان می‌توانند از طریق پلتفرم‌ها خودروهای خود را به فروش برسانند.

به گزارش شهر بورس، امکان معاملات آنلاین خودرو فراهم شد و مالکان می‌توانند از طریق واسطه، خودروهای خود را بفروشند. امین کلاهدوزان، رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، اعلام کرد که در معاملات خودرو در پلتفرم‌ها، مشکلی با فعالیت واسطه‌گران و بنگاه‌های معاملات نداریم و آنها می‌توانند با اجازه مالک این کار را انجام دهند. به این ترتیب، هر کسی نمی‌تواند بدون اجازه مالک، در سایت آگهی بگذارد.

طبق قانون برنامه و بودجه، اطلاعات و دسترسی‌های لازم برای معاملات آنلاین خودرو باید در اختیار سکوهای بخش خصوصی قرار گیرد. کلاهدوزان توضیح داد که سال گذشته با همکاری فراجا و وزارت صمت، پلتفرمی راه‌اندازی شد که امکاناتی مانند استعلام بیمه، گارانتی، اهلیت طرفین معامله و وکالتنامه‌ها را ارائه می‌دهد. در حال حاضر نیز تعدادی از سکوها امکان استعلام خلافی خودرو را به صورت آنلاین فراهم کرده‌اند.

کلاهدوزان افزود: گام بعدی این بود که امکان انجام معاملات را در پلتفرم‌ها فراهم کنیم. به‌طوری که خریدار و فروشنده بتوانند در همان پلتفرم خودرو معامله کنند، قرارداد تنظیم کنند، امضای الکترونیکی داشته باشند و در نهایت به تعویض پلاک مراجعه کنند. این روند از یک ماه گذشته آغاز شده و به زودی رسما اعلام خواهد شد.

در پاسخ به سوالی درباره پلتفرم‌های مجاز برای خرید و فروش آنلاین خودرو، کلاهدوزان گفت: هیچ اجبار و محدودیتی برای پلتفرم‌ها در این زمینه وجود ندارد و فعالیت آنها بستگی به نظر خودشان دارد. فراخوانی برای پلتفرم‌هایی که متقاضی انجام معاملات خودرو بودند صادر شده و پس از ارزیابی اولیه، صلاحیت‌سنجی و بررسی سوابق آنها، در حال مبادله قرارداد با پلتفرم‌های منتخب هستیم تا به سامانه متصل شوند.

خبر مرتبط
سود 300 میلیون تومانی این خودرو برای خریداران
سود 300 میلیون تومانی این خودرو برای خریداران

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو از افزایش تقاضا برای خودروهای تولیدی این شرکت به دلیل اختلاف قیمت زیاد با بازار آزاد خبر داد.

وی در مورد حواشی مرتبط با درج آگهی‌های آنلاین خودرو و ممنوعیت‌های ناگهانی درج قیمت در آگهی‌ها توضیح داد: تاکید ما بر اصالت طرفین و اصالت مورد معامله است. بسیاری از کلاهبرداری‌ها به این شکل بود که شماره پلاک خودرویی آگهی می‌شد که نه متعلق به آگهی‌دهنده بود و نه اجازه فروش داشت. اما با دریافت بیعانه، خریدار متوجه کلاهبرداری می‌شد.

کلاهدوزان تصریح کرد: خودرو باید صرفا از طرف مالک یا کسی که مالک به او اجازه داده، آگهی شود تا جلوی کلاهبرداری از مردم گرفته شود. زمانی که مالک می‌خواهد کسی دیگر به جای او آگهی بدهد، باید این موضوع را تایید کند. این فرآیند با ارسال کد تایید انجام می‌شود.

در پایان، کلاهدوزان تاکید کرد: در معاملات خودرو در پلتفرم‌ها مشکلی با فعالیت واسطه‌گری و بنگاه‌های معاملات نداریم و آنها می‌توانند با اجازه مالک این کار را انجام دهند. اما مشخص است که این کار باید از طرف مالک باشد و هر کسی نمی‌تواند در سایت آگهی بگذارد.

منبع: اقتصاد آنلاین

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات