تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۷
زمان مطالعه: 2 دقیقه
کد خبر : 142059

امکان استفاده از کارت‌های بازرگانی تعلیق شده در واردات

امکان استفاده از کارت‌های بازرگانی تعلیق شده در واردات
بر اساس بخش‌نامه جدید سازمان توسعه تجارت ایران، کارت‌های بازرگانی تعلیق شده به دلیل عدم رفع تعهد ارزی، همچنان می‌توانند در واردات مورد استفاده قرار گیرند.

به گزارش شهر بورس، کارت‌های بازرگانی تعلیق شده از این پس مجاز به استفاده در واردات هستند و تنها در بخش صادرات محدودیت خواهند داشت.

بر اساس بخش‌نامه جدید سازمان توسعه تجارت ایران، کارت‌های بازرگانی که به دلیل عدم رفع تعهد ارزی تعلیق می‌شوند، تنها در بخش صادرات محدود می‌شوند و امکان فعالیت در واردات را خواهند داشت. این تغییرات به فعالان اقتصادی اجازه می‌دهد که همچنان از کارت‌های بازرگانی خود برای واردات استفاده کنند.

تعلیق کارت‌های بازرگانی فقط در بخش صادرات

سازمان توسعه تجارت ایران در بخش‌نامه خود اعلام کرده است که تعلیق کارت‌های بازرگانی صرفا برای بخش صادرات اعمال می‌شود و واردات را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد. بنابراین، کارت‌های بازرگانی تعلیق شده همچنان در واردات معتبر خواهند بود.

کنفدراسیون صادرات ایران نیز اعلام کرده است که گمرک با تکمیل سامانه‌های خود، امکان تعلیق بخش صادرات کارت‌های بازرگانی را فراهم آورده و فعالان اقتصادی می‌توانند از کارت‌های بازرگانی خود در واردات برای رفع تعهد ارزی استفاده کنند.

خبر مرتبط
ارزآوری صادرات تخم مرغ در سال جاری چقدر است؟
ارزآوری صادرات تخم مرغ در سال جاری چقدر است؟

بنابر آمار، ایران رتبه نهم تخم مرغ در دنیا را دارد که برآورد می‌شود با استمرار سیاست‌های حمایتی، ارزآوری صادرات تخم مرغ تا پایان سال به ۲۰۰ میلیون دلار برسد.

منبع: ایلنا

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات