تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۶
زمان مطالعه: 5 دقیقه
کد خبر : 144326

افق روشن همکاری تجاری ایران و مالزی

افق روشن همکاری تجاری ایران و مالزی
نشست مشترک ایران و مالزی فرصتی بی‌نظیر برای گسترش همکاری‌های تجاری و صادرات محصولات ایرانی به بازارهای مالزی فراهم کرد.

به گزارش شهر بورس، بازار مالزی فرصت‌های گسترده‌ای برای محصولات ایرانی ایجاد می‌کند. در نشست مشترکی که با حضور سفیر مالزی در ایران و رئیس اتاق اصناف برگزار شد، پتانسیل‌های همکاری تجاری بین دو کشور بررسی شد. هر دو طرف بر اهمیت گسترش روابط تجاری تاکید کردند.

بررسی ظرفیت‌های صادراتی ایران و مالزی

در این نشست، موقعیت استراتژیک مالزی در آسیای شرقی و اشتراکات مذهبی و فرهنگی بین ایران و مالزی به‌ویژه در حوزه محصولات حلال مورد بحث قرار گرفت. این اشتراکات فرصتی برای فعالان صنفی ایرانی ایجاد می‌کند تا محصولات خود را به بازارهای مالزی عرضه کنند و ارزآوری برای کشور داشته باشند.

ظرفیت‌های صادراتی ایران

مجتبی صفایی، رئیس اتاق اصناف ایران، این نشست را نقطه عطفی در ایجاد روابط سازنده بین دو کشور دانست و اظهار کرد: اصناف ایران ظرفیت گسترده‌ای در تولید و صادرات در حوزه‌هایی مانند مبلمان، طلا و جواهر، فرش، خشکبار، پوشاک، چرم و کیف و کفش دارند. تقویت توان صادراتی این اصناف می‌تواند منجر به صادرات مستقیم به کشورهای مختلف شود.

رشد جمعیت سریع مالزی و فرصت‌های تجاری

صفایی با اشاره به آمارهای موجود درباره رشد جمعیت مالزی، اظهار داشت که این کشور یکی از سریع‌ترین نرخ‌های رشد جمعیت را در جهان دارد. او اضافه کرد: برقراری تجارت دوطرفه می‌تواند نیازهای هر دو کشور را از طریق صادرات و واردات تامین کند.

خبر مرتبط
صادرات غیر نفتی 6.5 درصد افزایش یافت
صادرات غیر نفتی 6.5 درصد افزایش یافت

معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران اعلام کرد: ​مجموع صادرات غیر نفتی ایران در ۶ ماهه سال جاری با ۶.۵ درصد افزایش به ۲۵.۸ میلیارد دلار رسید.

دعوت از تجار و بازرگانان مالزی

رئیس اتاق اصناف ایران همچنین از آمادگی این اتاق برای دعوت از تجار و بازرگانان مالزی به منظور بازدید و شناسایی فرصت‌های تجاری و صادراتی ایران خبر داد و درخواست کرد بسترهای مناسبی برای حضور تجار ایرانی در بازارهای مالزی فراهم شود.

وی بر اهمیت توسعه تجارت مستقیم بین ایران و مالزی تاکید کرد و ابراز امیدواری کرد که نتیجه این نشست، ایجاد فرصت‌ها و بسترهای مناسب برای فعالان اقتصادی دو کشور باشد.

آینده روشن تجاری بین ایران و مالزی

خیری بن عمر، سفیر مالزی در ایران، نیز به آینده روشن فعالان اقتصادی دو کشور اشاره کرد و گفت: حضور در اتاق اصناف ایران و دیدار با فعالان صنفی می‌تواند به گسترش روابط تجاری و اقتصادی دو کشور کمک کند.

به گفته وی، مالزی نیازمند واردات برخی کالاها از ایران است. استیل، آهن، فولاد، زعفران و خرما از جمله محصولاتی هستند که مالزی به آنها نیاز دارد. واردات این محصولات علاوه بر اینکه برای بازرگانان مالزی مقرون به صرفه است، به دلیل کیفیت بالای آنها، جذابیت ویژه‌ای برای مصرف‌کنندگان دارد.

تشکیل کارگروه مشترک اقتصادی

در این نشست همچنین مقرر شد کارگروهی متشکل از معاونت اقتصادی و برنامه‌ریزی اتاق اصناف ایران، اتحادیه‌های ذی‌ربط و نمایندگانی از سفارت مالزی برای تسهیل روابط تجاری بین دو کشور تشکیل شود. همچنین برنامه‌هایی برای حضور در نمایشگاه حلال مالزی و سفر تجار مالزیایی به ایران جهت بازدید از محصولات و افزایش روابط تجاری مطرح شد.

منبع: اکوایران

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات