تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۲
زمان مطالعه: 2 دقیقه
کد خبر : 150526

افزایش ۵۰ درصدی هزینه سبد خانوار شهری؛ هزینه‌ها به بالای ۲۰۰ میلیون تومان رسید

افزایش ۵۰ درصدی هزینه سبد خانوار شهری؛ هزینه‌ها به بالای ۲۰۰ میلیون تومان رسید
هزینه کل سبد خانوار شهری در سال گذشته حدود ۵۰ درصد افزایش یافته و از ۱۳۰ میلیون تومان به بالای ۲۰۰ میلیون تومان رسیده است.

به گزارش شهر بورس، بررسی‌ها نشان می‌دهد که در سال گذشته هزینه کل سبد یک خانوار شهری با رشدی حدود ۵۰ درصدی مواجه بوده است. در این مدت، سطح هزینه‌های خانوار شهری از حدود ۱۳۰ میلیون تومان به بیش از ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است. یکی از نکات مهم این بررسی، تفاوت رشد هزینه‌های سبد خوراکی و غیرخوراکی خانوارهای شهری است. به طوری که سبد خوراکی خانوار شهری نسبت به سبد غیرخوراکی افزایش کمتری را تجربه کرده است.

این وضعیت در خانوارهای روستایی نیز به‌صورت مشابه مشاهده شده است. سبد هزینه خانوار روستایی در سال گذشته حدود ۴۰ درصد افزایش یافته و از نزدیک به ۸۰ میلیون تومان به بالای ۱۱۰ میلیون تومان رسیده است. مشابه خانوارهای شهری، در خانوارهای روستایی نیز هزینه سبد خوراکی رشد کمتری نسبت به سبد غیرخوراکی داشته است.

این افزایش هزینه‌ها نشان‌دهنده فشار بیشتر بر خانوارها، به‌ویژه در بخش‌های غیرخوراکی مانند مسکن، بهداشت، آموزش و حمل و نقل است که بیشترین افزایش قیمت‌ها را در این دوره به خود اختصاص داده‌اند.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات