تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۸
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کد خبر : 149832

افزایش نرخ مرغ زنده در کشور/نرخ مرغ منجمد به ۱۰۶ هزار تومان می‌رسد؟

افزایش نرخ مرغ زنده در کشور/نرخ مرغ منجمد به ۱۰۶ هزار تومان می‌رسد؟
قیمت مرغ زنده در هفته گذشته درب مرغداری بین ۶۲ تا ۶۵ هزار تومان فروخته می‌شود.

به گزارش شهر بورس، طبق بررسی‌های انجام‌شده، قیمت مرغ زنده در هفته گذشته درب مرغداری از ۶۲ هزار تا ۶۵ هزار تومان متغیر بوده است. در مناطق شمالی کشور نیز این قیمت بین ۶۴ تا ۶۵ هزار تومان گزارش شده است. در سراسر کشور، قیمت مرغ زنده بین ۶۳ تا ۶۴ هزار تومان نوسان دارد. به گفته مرغداران، قیمت تمام‌شده تولید مرغ زنده ۶۲ هزار تومان است و آن‌ها معتقدند که نرخ فعلی تنها یک اصلاح قیمت بوده و نباید به عنوان افزایش قیمت تلقی شود.

این موضوع را رضا مبصری، دبیر انجمن شرکت‌های زنجیره‌ای تولیدکننده گوشت مرغ ایران، در گفت‌وگو با خبرنگاران تأیید کرده است. او اعلام کرد که با توجه به افزایش هزینه‌های تولید مرغ زنده، پیشنهاداتی به دولت ارائه شده است. مبصری بیان کرد: قیمت پیشنهادی ما برای مرغ کشتارگاه گرم ۹۹ هزار و ۹۷۶ تومان، مرغ بسته‌بندی گرم ۱۰۵ هزار و ۵۷۱ تومان و مرغ منجمد ۱۰۶ هزار و ۸۷۵ تومان است. البته این پیشنهاد هنوز از سوی وزارت جهاد کشاورزی تایید نشده است.»

بر اساس داده‌های موجود، کف قیمت تضمینی خرید مرغ از بهمن‌ماه ۵۸ هزار تومان باقی مانده بود و اکنون به گفته فعالان صنعت، این قیمت‌ها به طور جزئی اصلاح شده‌اند. با این حال، پیش‌بینی می‌شود که قیمت فعلی دوباره مورد بازبینی قرار گیرد و احتمال افزایش مجدد آن وجود دارد.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

بانک توسعه تعاون