تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : پنجشنبه ۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۶
کد خبر : 136823

افزایش دو برابری قیمت خودرو در نیمه دوم سال

افزایش دو برابری قیمت خودرو در نیمه دوم سال
بازار خودرو در نیمه دوم سال با افزایش شدید قیمت مواجه خواهد شد. سعید مدنی، کارشناس خودرو، در این باره توضیحاتی ارائه کرده است.

به گزارش شهر بورس، قیمت خودرو توسط دو خودروساز بزرگ کشور تغییر نکرده است و بر این اساس پیش‌بینی می‌شود که در نیمه دوم سال شاهد افزایش دو برابری قیمت خودرو باشیم. این روند احتمالاً پس از نهایی شدن چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آغاز می‌شود. در این باره گفتگویی با سعید مدنی، کارشناس خودرو، ترتیب داده‌ایم.

رکود بازار خودرو تا پایان انتخابات

سعید مدنی، کارشناس خودرو، در خصوص افزایش قیمت و رکود در بازار خودرو گفت: رکود بازار خودرو تا زمانی که دولت چهاردهم کار خود را به طور رسمی آغاز کند، ادامه خواهد داشت. در شرایط خاص مثل تغییرات بزرگ سیاسی، بازار خودرو تحت تاثیر قرار می‌گیرد. مهم‌ترین موضوع برای بازار خودرو، سکاندار وزارت صمت در دولت چهاردهم است و اینکه چگونه مشکلات بازار خودرو و کاهش قیمت‌ها را مدیریت می‌کند. بازار بیشتر از اینکه افزایشی باشد، در رکود به سر می‌برد.

احتمال افزایش قیمت خودرو در نیمه دوم سال

مدنی افزود: به خاطر ندارم دقیقا از چه تاریخی قیمت‌ها در بازار خودرو افزایش پیدا کرد اما روند نشان می‌دهد که قیمت کارخانه‌ای خودرو برای مدت طولانی افزایش نداشته است. اگر این روند ادامه پیدا کند، شاهد افزایش شدید قیمت خودرو در بازار خواهیم بود.

برنامه‌های دولت چهاردهم برای کنترل قیمت خودرو

وی درباره برنامه‌های دولت چهاردهم برای جلوگیری از افزایش قیمت خودرو اظهار کرد: کاندیداهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همگی در دولت یا مجلس شورای اسلامی حضور داشتند و تصمیم‌های آنها در گذشته بر قیمت خودرو تاثیرگذار بوده است. تغییر روند قبلی بعد از استقرار دولت جدید بعید به نظر می‌رسد مگر اینکه قصد تغییرات اساسی در صنعت خودرو داشته باشند و بخواهند خودروسازان را از وضعیت کنونی نجات دهند.

خبر مرتبط
با ۲۱۰ میلیون تومان صاحب پژو ۴۰۵ شوید! + جدول
با ۲۱۰ میلیون تومان صاحب پژو ۴۰۵ شوید! + جدول

آخرین قیمت انواع خودرو پژو ۴۰۵ برای امروز ۹ تیر ۱۴۰۳ اعلام شد.

این کارشناس خودرو ادامه داد: در حال حاضر شواهد نشان می‌دهد که برنامه‌ای برای تغییرات وجود ندارد. یکی از مسائل عمده صنعت خودرو، قیمت‌گذاری خودرو است که باید فکری اساسی برای آن شود. باید دید دولت بعدی چگونه می‌خواهد این صنعت را از بحران و حالت اورژانسی خارج کند.

تاثیر واردات خودرو بر بازار داخلی

مدنی در مورد واردات خودرو در دولت آینده گفت: کاندیداهای جدید وعده‌هایی برای باز کردن واردات خودرو داده‌اند که البته با توجه به کمبود ارز، تحقق آن بعید به نظر می‌رسد. اما اگر این اتفاق رخ دهد، تعادل در بازار ایجاد خواهد شد و از افزایش قیمت خودروهای داخلی جلوگیری می‌کند.

وی افزود: واردات خودرو تاثیر دیگری نیز بر بازار خواهد داشت. خودروهایی که در حال حاضر به عنوان خودروهای وارداتی و لاکچری با قیمت ۷ تا ۸ میلیارد تومان مورد استفاده قرار می‌گیرند، با آغاز واردات به قیمت‌های واقعی خود که حدود ۲ تا ۳ میلیارد تومان است، بازخواهند گشت. عامل اصلی افزایش بی‌رویه قیمت خودروهای وارداتی، جلوگیری از واردات خودرو بوده است که تاثیر خود را بر خودروهای داخلی نیز گذاشته است.

مدنی در پایان اظهار کرد: زیان انباشته دو خودروساز بزرگ کشور باید تعیین تکلیف شود. اگر ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی که وارد بازار سوداگری شده به این دو شرکت تزریق می‌شد و دولت کنترل لازم را انجام می‌داد، شاهد افزایش دو برابری ظرفیت تولید با ماشین‌آلات جدید و مدرن این دو خودروساز بودیم.

منبع: گسترش نیوز

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ