شهربورس
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۹
کد خبر : 2974
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای افزایش دلار مدنظر دولت نیست/ حمایت از ورود نقدینگی‌ها به بورس بسته هستند

افزایش دلار مدنظر دولت نیست/ حمایت از ورود نقدینگی‌ها به بورس

علی ربیعی در نشست خبری با اصحاب رسانه اعلام کرد: دولت بنا به افزایش نرخ ارز ندارد و این ایده در هیچ جلسه دولت مطرح نبوده است‌.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شهر بورس، علی ربیعی در نشست خبری با اصحاب رسانه اعلام کرد: دولت بنا به افزایش نرخ ارز ندارد و این ایده در هیچ جلسه دولت مطرح نبوده است‌. راه حل قرار گرفتن نقدینگی ها در مسیر صحیح بورس است و دولت منابع را از طریق اوراق و مواردی که در بودجه مطرح شده تامین می‌کند.

وی افزود: بالا بردن نرخ ارز مطلوب دولت نیست. اگر بتوانیم به بازار سرمایه عمق بدهیم و آن را شاداب نگه داریم همانطور که بانک مرکزی و همه دستگاه ها و وزارتخانه هایی که تولیدی داشتند کمک کردند، نقدینگی ها در اینجا جمع می شود و به سمت مسکن و خودرو و ارز حرکت نمی کند.

بیشتر بخوانید؛
پیش فروش نفت در هفته آینده ارتباطی با طرح گشایش اقتصادی دولت ندارد

سخنگوی دولت در ادامه یادآور شد: بورس را منطقی کنیم، چراکه بورس همیشه قرار نیست با ضریب زاویه‌ای به سمت بالا باشد. بورس افت و خیز دارد. راه حل این است که نقدینگی مردم را به سمت حرکت سالم ببریم، بورس یک حرکت سالم است. کسری بودجه دولت ارتباطی به واگذاری شستا و … ندارد. رقمی که دولت چقدر اوراق بفروشد مشخص است و حتی اگر به تشویق ارگان ها و نهاد ها برای عرضه می انجامد با این هدف نیست.

ربیعی ادامه داد: قیمت ارز نه تنها مطلوب نیست بلکه دولت همه تلاش را برای آوردن قیمت به چرخه منطقی انجام خواهد داد. خوشبختانه با سیاست های اتخاذی همتی که سیاستگذار موفقی در حوزه بانکی بوده، بازارهای پول و ارز در سه ماه گذشته که وقفه داشته در ثبات نسبی نگه داشته است و فکر می کنیم شرایط با ثبات بیشتری که در بازارها به وجود خواهیم آورد، احیا می شود.

وی تصریح کرد: از همه درخواست دارم در این زمینه که بنا داریم ارز را به کانال پایین تر بیاوریم و همه تلاش را روی مواد اولیه صنعت و کارخانه ها و تامین ارز انجام می‌دهیم تا نیازها در حوزه درمان را تامین کنیم به کمک کنند تا جامعه فضای روانی آرامی داشته باشد. نمی گویم نقد نشود و خطرات گفته نشود اما تحلیل های نادرست، لطمه و زیان می زند.

سخنگوی دولت با بیان اینکه «بنای دولت کنترل قیمت ارز است»، گفت: بورس یک حرکت سالم است؛ دولت هیچ ارتباطی بین واگذاری ها و کسری بودجه‌ برقرار نکرده چون دولت تنها طبق آنچه مجوز دارد می تواند اوراق بهادار بفروشد. فکر می‌کنیم بهبود شرایط با ثباتی که در بازارها ایجاد می‌شود، فراهم خواهد شد تلاش می‌کنیم ارز را در کانال پایین تری بیاوریم.

نویسنده:

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان