شهربورس
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱
کد خبر : 3015
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای افت دلار و رشد طلا در معاملات بازارهای جهانی بسته هستند

افت دلار و رشد طلا در معاملات بازارهای جهانی

با انتشار گزارش‌هایی مبنی بر مثبت بودن نتایج اولیه آزمایش یک نوع واکسن جدید برای مقابله با کرونا، ارزش دلار آمریکا امروز در برابر بیشتر ارزها افت کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شهر بورس، با انتشار گزارش‌هایی مبنی بر مثبت بودن نتایج اولیه آزمایش یک نوع واکسن جدید برای مقابله با کرونا، ارزش دلار آمریکا امروز در برابر بیشتر ارزها افت کرد.

شاخص دلار که نرخ برابری آن را در مقابل سبدی از ارزهای جهانی اندازه‌گیری می‌کند، در معاملات روز سه‌شنبه در سطح ۹۹٫۶۸ قرار گرفت. به‌لطف بهبود قیمت نفت، ارزهای کالایی و دیگر دارایی‌های پرریسک امروز با افزایش قیمت مواجه شدند.

خوش‌بینی‌ها به کشف واکسن برای بیماری کووید-۱۹ و همچنین برداشته شدن محدودیت‌ها در بیشتر کشورهای غربی و شرقی، بهبود بازارهای سرمایه در وال‌استریت، بازارهای نوظهور و همچنین رشد قیمت کامودیتی‌ها را به‌دنبال داشته است.

هر یورو با ۰٫۹ درصد رشد، امروز به‌ازای ۱٫۰۹۱۷ دلار مبادله شد. رشد ناگهانی قیمت یورو پس از آن رخ داد که آلمان و فرانسه از طرح ۵۰۰ میلیارد یورویی برای رونق اقتصاد اتحادیه اروپا حمایت کردند.

پوند انگلیس هم امروز اندکی رشد کرد و به ۱٫۲۲۱۵ دلار رسید. همچنین هر دلار آمریکا به‌ازای ۱۰۷٫۴۳ ین ژاپن مبادله شد. هرچند نرخ ابتلا و مرگ‌ومیر به ویروس کرونا در بسیاری از کشورها کاهش یافته و فعالیت‌های اقتصادی در حال بازگشایی هستند، اما نگرانی‌ها در مورد موج دوم شیوع آن همچنان به قوت خود باقی است.

از سوی دیگر، تشدید تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین، افزایش ۰٫۲ درصدی قیمت جهانی طلا را در معاملات امروز به‌دنبال داشت. با این حال نتایج آزمایش واکسن جدید کرونا مانع از رشدِ بیشتر قیمت شد.

هر اونس فلز زرد روز سه‌شنبه با قیمت هزار و ۷۳۸ دلار و هشت سنت معامله شد. شیوع ویروس کرونا و افزایش عدم قطعیت موجب شده، قیمت جهانی طلا از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون رشد ۱۴ درصدی را تجربه کند. بسیاری از کارشناسان این حوزه، ثبت رکوردهای جدید در این بازار را در سال ۲۰۲۰ پیش‌بینی کرده‌اند.

نویسنده:

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

پراپ تریدینگ

کمان