تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : پنجشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۰
کد خبر : 141649

اعتراضات مردمی به افزایش قیمت خودروها

اعتراضات مردمی به افزایش قیمت خودروها
در حالی که اعتراضات مردمی به افزایش قیمت خودروها همچنان ادامه دارد، هیچ یک از دستگاه‌های مسئول تاکنون واکنشی به این موضوع نشان نداده‌اند.

به گزارش شهر بورس، اعتراضات مردمی به افزایش قیمت خودروها هنوز پاسخی از سوی مسئولان دریافت نکرده است. وزارت صنعت، سازمان حمایت، شورای رقابت و تعزیرات حکومتی در برابر افزایش قیمت‌های اخیر خودروسازان خصوصی و دولتی سکوت کرده‌اند.

افزایش قیمت خودروها و سکوت مسئولان

در حالی که اعتراضات مردمی و پیش‌خریداران به افزایش قیمت محصولات خودروسازان خصوصی مانند مدیران خودرو و شرکت سایپا همچنان ادامه دارد، هیچ یک از دستگاه‌های مسئول تاکنون واکنشی به این موضوع نشان نداده‌اند. این اعتراضات به دلیل کیفیت پایین محصولات، بدقولی در زمان تحویل و افزایش ناگهانی قیمت‌ها است که مردم را به شدت ناراحت کرده است.

جدیدترین افزایش قیمت‌ها

در تازه‌ترین نمونه از این نوع، شرکت مدیران خودرو حدود دو هفته پیش لیست جدیدی از قیمت محصولات خود را منتشر کرده و افزایش قیمت‌ها را اعمال کرده است. این اقدام به دلیل افزایش هزینه‌های تولید و تورم اعلام شده است، اما منجر به اعتراضات شدید مشتریان شده است.

واکنش‌های مسئولان

افزایش قیمت‌ها در حالی رخ داده است که هنوز سازمان حمایت مجوز رسمی افزایش قیمت را صادر نکرده است. این موضوع از سوی سازمان حمایت مورد بررسی قرار گرفته، اما هنوز پاسخی دریافت نشده است. در همین حال، تعداد زیادی از مشتریان و حواله‌داران مدیران خودرو نسبت به این افزایش قیمت‌ها معترض‌اند و تجمع‌های متعددی برگزار کرده‌اند.

دلایل افزایش قیمت‌ها

شرکت مدیران خودرو در پیگیری‌های انجام شده، افزایش قیمت قطعات، نرخ ارز و تاثیر آن بر واردات قطعات و مواد اولیه را به عنوان دلایل اصلی افزایش قیمت‌ها اعلام کرده است. این شرکت تاکید کرده که برای حفظ تولید و ادامه مسیر صنعتی ناچار به بروز رسانی قیمت محصولات است.

اعتراضات به دیگر خودروسازان

اعتراضات تنها به مدیران خودرو محدود نمی‌شود. شرکت سایپا نیز به دلیل افزایش قیمت یکی از محصولات خود که مشتریان بهای قطعی آن را پرداخته‌اند، با اعتراضات مردمی مواجه شده است. سایپا در بهمن ماه ۱۴۰۲ اعلامیه فروش خودرو چانگان CS ۵۵ پلاس را اعلام و کل مبلغ خودرو را دریافت کرده است، اما تحویل خودرو را منوط به پرداخت اضافه وجه از سوی خریداران کرده است.

اعتراضات مردم به افزایش قیمت خودروها همچنان ادامه دارد و دستگاه‌های نظارتی تاکنون واکنشی نشان نداده‌اند. این موضوع نشان می‌دهد که خودروسازان بازار انحصاری را در اختیار داشته و توانایی سوء استفاده از شرایط را دارند.

منبع: اطلاعات

نویسنده:

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ