تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۰
زمان مطالعه: 4 دقیقه
کد خبر : 153211

اظهارات جدید قالیباف درباره اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان

اظهارات جدید قالیباف درباره اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان
قالیباف از سازمان برنامه و بودجه خواست تا قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را به‌طور کامل اجرا کرده و لایحه دو فوریتی برای تغییر مصوبه برنامه هفتم را اصلاح کند.

به گزارش شهر بورس، ابراهیم نجفی اسپیلی، نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، در جلسه علنی مجلس به عدم اجرای کامل قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعتراض کرد. او بیان کرد که با وجود تصویب مجلس برای افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده به منظور تأمین بودجه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و جمع‌آوری این منابع، سازمان برنامه و بودجه نتوانسته این منابع را به درستی استفاده کند.

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان؛ وعده‌ای که هنوز تحقق نیافته است

نجفی تأکید کرد که به استناد جزء ۲ ماده ۲۸ قانون برنامه هفتم توسعه، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی را اجرا کند. او در اخطار خود به سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد که اگر رئیس این سازمان تا پایان ماه جاری اقدام موثری در این زمینه انجام ندهد، حتماً پیگیری خواهد کرد تا او برای پاسخگویی در کمیسیون و هیات رئیسه مجلس حاضر شود.

عدم اجرای بیمه صیادان و ملوانان

این نماینده مجلس دوازدهم همچنین به موضوع بیمه ملوانان و صیادان در شمال و جنوب کشور اشاره کرد. او بیان کرد که با وجود پیش‌بینی اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان برای بیمه ملوانان و صیادان در بودجه، این طرح توسط سازمان برنامه و بودجه و سازمان تأمین اجتماعی اجرا نشده است. او افزود که امسال نیز این مبلغ در جزء ۲ بند الف تبصره ۸ قانون بودجه ۱۴۰۳ از طریق هدفمندی یارانه‌ها منظور شده است، اما با وجود مکاتبات گسترده سازمان شیلات ایران، هنوز این تخصیص به سازمان تأمین اجتماعی صورت نگرفته است.

واکنش قالیباف به عدم اجرای قانون همسان‌سازی

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، نیز در پاسخ به این تذکر گفت که سازمان برنامه و بودجه باید به این موضوع توجه کند. او تأکید کرد که اعتبارات مربوط به بازنشستگان از طریق افزایش یک درصدی ارزش افزوده تأمین شده است، اما متاسفانه اصل قانون که باید اجرا می‌شد، هنوز اجرایی نشده است.

خبر مرتبط
آغاز ثبت‌نام مرحله جدید وام ۳۰ میلیونی بازنشستگان تأمین اجتماعی
آغاز ثبت‌نام مرحله جدید وام ۳۰ میلیونی بازنشستگان تأمین اجتماعی

سازمان تأمین اجتماعی از آغاز ثبت‌نام مرحله سوم وام قرض‌الحسنه ۳۰ میلیونی برای بازنشستگان از ۲۱ مهرماه خبر داده است.

قالیباف با اشاره به ارائه لایحه دو فوریتی توسط دولت برای قانونی کردن اقدامات ناقص، گفت که این لایحه دارای مشکلاتی است و دولت اعلام کرده که قصد دارد آن را پس بگیرد و اصلاح کند. او افزود که دولت و سازمان برنامه و بودجه باید تلاش کنند تا حق قانونی مصوب و تأمین اعتبار شده برای بازنشستگان به طور کامل پرداخت شود، مطابق با ماده ۲۹ قانون برنامه.

منبع: اقتصاد 100

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک صادرات