تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۵
زمان مطالعه: 4 دقیقه
کد خبر : 146906

اطلاعیه جدید آرین پارس موتور برای خریداران لاماری ایما

اطلاعیه جدید آرین پارس موتور برای خریداران لاماری ایما
با توجه به ابهامات موجود در قیمت‌گذاری خودروها، آرین پارس موتور از خریداران لاماری ایما خواسته تا در موعد مقرر تکمیل وجه کنند و اولویت تحویل خودروی خود را حفظ کنند.

به گزارش شهر بورس، شرکت آرین پارس موتور طی اطلاعیه‌ای رسمی اعلام کرد که خریداران خودروهای پیش‌فروش لاماری ایما موظفند ظرف 15 روز آینده نسبت به تکمیل وجه اقدام کنند. این شرکت چندی پیش برای خریداران این خودروها دعوتنامه‌هایی ارسال کرد، اما برخی از مشتریان به دلیل ابهامات در مبلغ قابل پرداخت، سوالاتی را مطرح کردند. آرین پارس موتور به منظور شفاف‌سازی این موضوع توضیحاتی ارائه کرده است.

نحوه قیمت‌گذاری و عدم ابلاغ رسمی قیمت‌ها در سال 1403

طبق روال مرسوم، قیمت خودروها توسط شورای رقابت تعیین شده و پس از بررسی صورت‌های مالی خودروسازان و لحاظ هزینه‌ها و دیون دولتی، این قیمت‌ها به وزارت صمت ابلاغ می‌شود. اما در سال 1403 به دلیل تغییرات دولت و انتصاب کابینه جدید در وزارت صمت، تاکنون قیمت‌های جدید به صورت رسمی اعلام نشده است. این مسئله باعث شده تا آرین پارس موتور از خریداران لاماری ایما بخواهد تا قبل از تأخیر در تحویل خودرو، تکمیل وجه را انجام دهند.

بر اساس تبصره 2 ماده 7 آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، خریداران باید ظرف 15 روز از تاریخ ابلاغ دعوتنامه، تکمیل وجه خود را انجام دهند. در غیر این صورت، نوبت تحویل خودرو به موعد دیگری که در قرارداد تعیین شده، موکول خواهد شد.

در متن دعوتنامه آرین پارس موتور به صراحت آمده است که مشتریان می‌توانند تا زمان اعلام رسمی قیمت‌ها از تکمیل وجه خودداری کنند. در این صورت، نوبت تحویل خودرو به تعویق خواهد افتاد، اما لغو نخواهد شد.

این شرکت اعلام کرده است که مبالغ درخواستی برای تکمیل وجه بر اساس مستندات ارائه شده به سازمان حمایت محاسبه شده و تاکنون از سوی آن سازمان رد نشده است. همچنین، دعوتنامه‌های تکمیل وجه بر اساس تاریخ قرارداد مشتریان و با لحاظ سودهای متعلقه صادر شده است. تفاوت اندک در مبالغ تکمیل وجه نیز به دلیل محاسبه سود مشارکت برای پیش پرداخت‌ها است که در تاریخ‌های مختلف واریز شده است.

شایان ذکر است که آخرین افزایش قیمت برای خودروهای لاماری ایما در تیرماه 1402 صورت گرفته و از آن زمان به دلیل افزایش هزینه‌های تولید، از جمله تعرفه واردات قطعات، مالیات ارزش افزوده و تعداد گواهی اسقاط خودرو، قیمت‌ها به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. با این حال، آرین پارس موتور همچنان منتظر تأیید قیمت‌های جدید از سوی مراجع ذی‌صلاح است.

منبع: عصر ایران

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات