تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳ - ۲:۰۷
کد خبر : 138642

استفاده از کارت‌های ایرانی در خودپردازهای روسیه از ماه آینده

استفاده از کارت‌های ایرانی در خودپردازهای روسیه از ماه آینده
از ماه آینده، کارت‌های بانکی ایران در شبکه خودپرداز روسیه پردازش خواهد شد که گامی مهم در تقویت روابط اقتصادی دو کشور محسوب می‌شود.

به گزارش شهر بورس، معاون بین‌المللی بانک مرکزی در رابطه با امضای نخستین قرارداد پیمان پولی دوجانبه به‌منظور تأمین (معاوضه) نقدینگی به پول‌های ملی برای تبادلات تجاری میان ایران و روسیه نکاتی را مطرح کرد.

محسن کریمی، معاون بین‌المللی بانک مرکزی، در گفتگو با رادیو اقتصاد اظهار داشت: در دو سال و نیم گذشته، روسای بانک مرکزی ایران و روسیه سند اقدامات مشترکی را امضا کردند که در آن تعداد مهم و قابل‌ملاحظه‌ای از بانک‌های تجاری دو کشور روابط کارگزاری و پول‌های ملی را برقرار کرده و سیستم پیام‌رسان بانکی دو کشور به هم متصل شده است. همچنین، شبکه پرداخت کارتی دو کشور نیز به هم متصل شده و از ماه آینده میلادی کارت‌های ایران در شبکه خودپرداز روسیه پردازش خواهد شد.

وی افزود: اقدام مهم دیگر برای استفاده از روابط کارگزاری دو کشور این بود که بانک‌های مرکزی دو کشور قرارداد پیمان پولی دوجانبه‌ای امضا کردند که به‌موجب آن، معاوضه نقدینگی پول‌های ملی صورت می‌گیرد. یعنی تا سرحد توازن تجاری دو کشور، بانک مرکزی روسیه، ریال ایران را می‌پذیرد و ما نیز به همین میزان روبل روسیه را در حساب خود در بانک مرکزی روسیه می‌پذیریم تا در تبادلات تجاری تجار بدون استفاده از دلار انجام شود.

کریمی تصریح کرد: با انجام این اقدام و پس از افتتاح تالار معاملات توافقی ریال برون‌مرزی روسیه در مرکز مبادله، بخشنامه‌های مربوطه به بانک‌های تجاری ابلاغ خواهد شد. انشالله تجار خواهند توانست از تمام ابزارهای بانکی اعم از حواله بانکی، LC و غیره در چارچوب پرداخت‌های ریالی و روبلی بهره‌مند شوند که با این اقدام عملاً وارد فاز عملیاتی شدیم.

خبر مرتبط
خرید خودرو سود بیشتری دارد یا طلا و ارز؟
خرید خودرو سود بیشتری دارد یا طلا و ارز؟

با شروع ماه محرم معامله‌گران می‌گویند بازار ارز و سکه به رکود رفت. آن‌ها طبق سابقه‌ای که بازار ارز و سکه در سنوات گذشته در این روزها داشته معتقدند که در شروع محرم بازار رکودی می‌شود. در این فضای رکودی بازار، خرید و فروش دینار عراق قوت گرفته و این ارز در معاملات این روزها پیشتاز است.

این مقام مسئول همچنین افزود: خبر دیگر این که روسای بانک مرکزی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند که نقشه راه گام‌های آتی در سال‌های آینده است و عمدتاً متمرکز بر این است که تجارب موفق بین ایران و روسیه را در گروه‌ها و نهادهای بین‌المللی از جمله بریکس و شانگهای به اشتراک بگذاریم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نویسنده:

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ