شهربورس
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵
کد خبر : 11659

از کجا وام سهام عدالت بگیریم؟ / اهمال‌کاری بانک‌ها در نبود نظارت

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، پس از گذشته بیش از شش ماه، از حدود ده روز قبل زیرساخت‌های لازم برای پرداخت وام سهام عدالت فراهم شد. شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در روز 29 آذر ماه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که از امروز آماده ارائه سرویس‌های لازم به بانک‌ها برای اعطای کارت‌های اعتباری به سهامداران سهام

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، پس از گذشته بیش از شش ماه، از حدود ده روز قبل زیرساخت‌های لازم برای پرداخت وام سهام عدالت فراهم شد.

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در روز 29 آذر ماه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که از امروز آماده ارائه سرویس‌های لازم به بانک‌ها برای اعطای کارت‌های اعتباری به سهامداران سهام عدالت است و بانک‌ها می‌توانند بر مبنای ارزش روز دارایی افراد برای اعطای اعتبار بر اساس مکانیزم‌های اعتباری خود اقدام کنند.

همچنین در این اطلاعیه آمده که نرخ سود و دوره بازپرداخت کارت‌های اعتباری سهام عدالت به سیاست‌های بانک‌های عامل بستگی داشته و هنوز بانک ها در این باره اعلام نظر رسمی نکرده‌اند.

بخشنامه اجرایی آن نیز شش ماه قبل به بانک‌ها ابلاغ شده و در واقع بانک‌ها الان برای شروع پرداخت وام یا اعطای کارت اعتباری سهام عدالت نیازی به تصمیم بانک مرکزی ندارند و باید این طرح را اجرا کنند.

بانک مرکزی در روز 13 خرداد ماه اعلام کرد که سهام تمامی شرکت‌های موجود در سبد سهام دارندگان سهام عدالت که آزاد شده است، باید به عنوان وثیقه صدور کارت اعتباری پذیرفته شود.

بنابراین در حال حاضر برای اجرای این طرح هم زیرساخت لازم وجود دارد و هم بانک مرکزی دستورالعمل آن را ابلاغ کرده است، اما چرا بانک‌ها برای پرداخت این وام این دست و آن دست می‌کنند.

طی ماه‌های اخیر مراجعه مردم به سیستم بانکی برای دریافت انواع وام با بن بست روبه‌رو شده‌اند، از وام‌های خرید کالا تا وام‌ها خرد کمتر از پنج میلیون تومانی.

قرار بود این طرح در خرداد ماه اجرایی شود اما با این که الان شرایط پرداخت این وام فراهم شده، این بار بانک‌ها سنگ‌اندازی می‌کنند.

منبع: تجارت‌نیوز

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

پراپ تریدینگ

کمان