شهربورس
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۸
کد خبر : 10838

رئیس اتاق بازرگانی تهران اظهار کرد:

ارز 4200 تومانی ضربه بزرگی به اقتصاد زد

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی تهران، در ششمین دوره همایش مبارزه با فساد اتاق بازرگانی تهران اظهار کرد: قانون مبارزه با فساد سال ۸۷ مجلس تصویب شد اما بعد از ۱۳ سال هنوز آن طور که باید و شاید نتوانستیم با فساد مبارزه کنیم به جای مبارزه با علت

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی تهران، در ششمین دوره همایش مبارزه با فساد اتاق بازرگانی تهران اظهار کرد: قانون مبارزه با فساد سال ۸۷ مجلس تصویب شد اما بعد از ۱۳ سال هنوز آن طور که باید و شاید نتوانستیم با فساد مبارزه کنیم به جای مبارزه با علت به معلول‌ها می‌پردازیم.

خوانساری اضافه کرد: چند علت مهم زمینه‌ساز فساد شدند یکی از آنها ساختار غلط اقتصادی است که از قبل از انقلاب این ساختار وجود دارد و در آن دولت بزرگ و با اقتصاد نفتی است که در همه بخش‌ها دخالت دارد‌.

وی افزود: در سه سال گذشته رشد اقتصادی و رشد سرمایه‌گذاری منفی بوده و فرار مغزها شدت گرفته که یکی از دلایل آن مناسب نبودن محیط کسب و کار است.

رئیس اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: غیرشفاف بودن فضا یکی از مهمترین علل فساد است البته از دیگر عوامل اصلی فساد می‌توان به انحصار اشاره کرد.

خوانساری به شرکت‌های خصولتی و ارز ترجیحی پرداخت و گفت: ارز ۴۲۰۰ تومانی ضربه بزرگی به اقتصاد زد و باعث شد سوبسید به محصولات خارجی اختصاص یابد.

وی با اشاره به تغییرات سریع قوانین و مصوبات تاکید کرد: قوانین و مقررات باید مشخص باشند تا نتوان از آن تفاسیر مختلف به دست آورد و همینطور تغییرات متوالی نداشته باشند. امضای طلایی نیز باید حذف شود. آخرین عامل برای مبارزه با فساد آزادی رسانه‌ها است رسانه‌های آزاد می‌توانند در مبارزه با فساد موثر باشند.

منبع: ایلنا 

بیشتر بخوانید: واریز وام یک میلیون تومانی کرونا برای ۲.۴ میلیون نفر

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان