تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۸
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کد خبر : 145426

ارز اربعین با نرخ جدید؛ ۲۰۰ هزار دینار عراق به چه قیمتی است؟

ارز اربعین با نرخ جدید؛ ۲۰۰ هزار دینار عراق به چه قیمتی است؟

زائران اربعین امسال می‌توانند ارز خود را از بانک‌های عامل به نرخ جدید مرکز مبادله تهیه کنند.

به گزارش شهر بورس، در جریان معاملات امروز مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر دلار آمریکا با افزایش نرخ نسبت به روز گذشته به مبلغ ۴۹ هزار و ۵۳ تومان و حواله دلار نیز به ۴۵ هزار و ۳ تومان رسید. این رشد قیمتی در حالی اتفاق افتاده است که نرخ دلار مبادله‌ای وارد کانال ۴۹ هزار تومان شده است.

در بخش دیگر این بازار، هر یورو نیز با افزایش قیمت نسبت به روز قبل، به ۵۳ هزار و ۷۲۸ تومان برای اسکناس و ۴۹ هزار و ۲۹۲ تومان برای حواله رسید. همچنین، قیمت هر اسکناس درهم امارات به ۱۳ هزار و ۳۵۷ تومان و حواله آن به ۱۲ هزار و ۲۵۴ تومان رسیده است.

در همین راستا، نرخ یکصد دینار عراق نیز در مرکز مبادله ۳۶ هزار و ۷۱۴ ریال اعلام شده است. زائران اربعین که قصد خرید ۲۰۰ هزار دینار عراق را دارند، باید حدود ۷ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان پرداخت کنند.

از تاریخ ۷ مرداد تا ۳ شهریور، زائران اربعین پس از ثبت‌نام در سامانه سماح می‌توانند ۲۰۰ هزار دینار ارز اربعین را از ۷ بانک عامل به نرخ مرکز مبادله دریافت کنند.

فروش ارز اربعین به دو روش حضوری و آنلاین انجام می‌شود. به این ترتیب، ارز اربعین از طریق ۳۰۲ شعبه بانک ملی، ۲۰۰۷ شعبه و باجه پست بانک، ۲۸۰ شعبه بانک ملت، ۲۲۱ شعبه بانک صادرات، ۱۸۹ شعبه بانک سپه، ۱۰۶ شعبه بانک تجارت و ۶۳ شعبه بانک پارسیان به زائران ارائه می‌شود.

برای خرید ارز اربعین، متقاضیان باید ابتدا در سامانه سماح ثبت‌نام کرده و موفق به تکمیل فرآیند ثبت‌نام شوند. ثبت‌نام در این سامانه از تاریخ ۱۷ تیرماه، همزمان با نخستین روز محرم آغاز شده است.

مدارک مورد نیاز برای خرید ارز زیارتی اربعین عبارت‌اند از: کارت ملی و شناسنامه (برای زائران ۵ تا ۱۵ سال، ارائه شناسنامه کافی است)، کارت بانکی، شماره تلفن (که به نام متقاضی باشد). سرپرستان خانوار نیز می‌توانند با مدارک شناسایی خود و اعضای خانواده به شعب بانکی مراجعه کرده و ارز اربعین را دریافت کنند.

منبع: تسنیم

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات