شهربورس
تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۶
کد خبر : 30437
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای احتمال ریزش شاخص بورس تا یک میلیون و 350 هزار واحد بسته هستند

یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس:

احتمال ریزش شاخص بورس تا یک میلیون و 350 هزار واحد

احتمال ریزش شاخص بورس تا یک میلیون و 350 هزار واحد

هومن عمیدی در گفت‌وگو با شهر بورس، درباره وضعیت بازار سرمایه، اظهار داشت: بورس این روزها وارد فاز اصلاح شده و پیش‌بینی می‌شود با توجه به برگزاری مجامع شرکت‌ها روند جاری تا پایان شهریورماه ادامه داشته باشد. وی با اشاره به انتشار اخباری پیرامون انتصاب علی طیب‌نیا به‌عنوان رئیس‌کل جدید بانک مرکزی، خاطرنشان کرد: زمزمه‌هایی

هومن عمیدی در گفت‌وگو با شهر بورس، درباره وضعیت بازار سرمایه، اظهار داشت: بورس این روزها وارد فاز اصلاح شده و پیش‌بینی می‌شود با توجه به برگزاری مجامع شرکت‌ها روند جاری تا پایان شهریورماه ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به انتشار اخباری پیرامون انتصاب علی طیب‌نیا به‌عنوان رئیس‌کل جدید بانک مرکزی، خاطرنشان کرد: زمزمه‌هایی مبنی بر تصدی بانک مرکزی توسط آقای طیب نیا به گوش می‌رسد. سیاست‌های ایشان همواره سیاست‌های انقباضی تورم و کنترل بازارها بوده تا نقدینگی را به سمت بانک‌ها و سپرده‌های بانکی سوق بدهد.

بیشتر بخوانید:
آغاز هفته با کندی سیستم کارگزاری‌ها؛ بورس یک‌دست قرمز شد

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: انتشار این اخبار و پیش‌بینی‌های انجام‌شده از سیاست‌های احتمالی بانک مرکزی، ترس را به دل اهالی بازار سرمایه انداخته و آنها در معاملات خود جانب احتیاط را رعایت می‌کنند. افزایش نرخ سپرده بانکی، خبری است که می‌تواند پی بر ای بازار را کاهشی کند و بر روی گزارشات شرکت‌ها نیز تأثیر بگذارد که در این صورت شاهد خروج پول از بورس خواهیم بود.

عمیدی ادامه داد: مورد دیگری که بازار سرمایه را تهدید می‌کند، قیمت‌گذاری دستوری است که علی‌رغم مخالفت ظاهری وزارت سمت، در بدنه وزارتخانه این مورد رعایت نمی‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که «انتخاب طیب نیا به‌عنوان رئیس‌کل بانک مرکزی چه تأثیری بر روی سایر بازارها خواهد گذاشت؟»، گفت: نه تنها بورس، بلکه سایر بازارهای موازی نیز تحت تأثیر این اخبار قرار دارند و درصورتی‌که نقدینگی موجود در جامعه جذب بانک شود، همه بازارها اعم از بورس، خودرو، مسکن و طلا  دچار یک اصلاح قیمت و رکورد خواهند شد. به‌هرحال سیاست‌گذار به سوق دادن نقدینگی به سمت بانک تمایل خواهد داشت و این اتفاقات رخ می‌دهد.

این کارشناس بازار سرمایه به بررسی سایر مؤلفه‌های اقتصادی پرداخت و عنوان کرد: اگر وضعیت فعلی در قیمت نفت و دلار پابرجا باقی بماند، می‌توانیم بگوییم که سهام بورسی اگر ارزنده نباشند، گران هم نیستند. 2، 3 ماه پیش رو، ماه‌های بسیار حساسی به‌حساب می‌آیند تا تکلیف بودجه نیز مشخص شود. اگر سرمایه‌گذاران برنامه دولت برای کسری بودجه، نرخ خوراک پتروشیمی‌ها و سود بانکی را بدانند، بهتر می‌توانند تصمیم‌گیری کنند.

بیشتر بخوانید:
آغاز روند صعودی جدید بورس از مهرماه/ هدف شاخص کل در پایان سال کجاست؟

هومن عمیدی یادآور شد: ترس و اصلاح بازار در این مقطع هوشمندانه است. چشم‌اندازی از توافق برای کوتاه‌مدت در دسترس نیست و پیش‌بینی می‌شود دولت وابستگی خود را به فروش نفت کاهش بدهد. انتشار اخبار منفی در یکی دو ماه آینده، می‌تواند بازار را به تلاطم ببرد.

وی به پیش‌بینی روند معاملات بازار سرمایه در هفته پیش رو پرداخت و عنوان کرد: شاخص کل حمایت یک میلیون و 500 هزار واحد را از دست داده و تلاش‌های ناموفقی برای پس گرفتن آن داشته است. سطح یک میلیون و 450 هزار واحد هم شکننده است و احتمال ادامه ریزش تا سطح یک میلیون و 350 هزار واحد وجود دارد. با توجه به روند معاملات، بسیاری از حقوقی‌ها مشغول خرید اوراق هستند که این موضوع نشانه خوبی نیست.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان