تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۰
زمان مطالعه: 6 دقیقه
کد خبر : 152668

آینده بیت‌کوین؛ آیا قیمت به کانال بالاتر برمی‌گردد؟

آینده بیت‌کوین؛ آیا قیمت به کانال بالاتر برمی‌گردد؟
بیت‌کوین روز گذشته کاهش ۲.۷ درصدی را تجربه کرد، اما تحلیلگران امیدوارند که این کاهش تنها یک عقب‌نشینی کوتاه‌مدت باشد و قیمت‌ها تا پایان ماه اکتبر رشد کند.

به گزارش شهر بورس، بیت‌کوین روز گذشته با ۲.۷ درصد کاهش از قیمت ۶۵,۶۰۰ دلار به کانال ۶۳ هزار دلار رسید. با این حال، تحلیلگران انتظار دارند که بیت‌کوین تا پایان ماه اکتبر رشد کند. در همین حال، صرافی‌ها اعلام کردند که در روزهای اخیر سرمایه‌ای معادل ۱.۲ میلیارد دلار به بازار ارزهای دیجیتال سرریز کرده است و روند نزولی اتریوم نیز به حالت صعودی تغییر یافت.

جریان سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزها ادامه دارد

بیت‌کوین که در واکنش به بحران مالی سال ۲۰۰۸ به عنوان یک ارز مردمی برای مقابله با سوءمدیریت سیستم‌های مالی حاکم معرفی شد، همچنان توجه سرمایه‌گذاران را به خود جلب می‌کند. طبق گزارش کوین‌شیرز، جریان خالص سرمایه‌گذاری به صندوق‌های رمزارز جهانی برای سومین هفته متوالی رشد کرد و به 1.2 میلیارد دلار رسید. جیمز باترفیل، رئیس بخش تحقیقات کوین‌شیرز، در گزارشی اعلام کرد که جریان خالص ورودی مثبت، که بیشترین میزان در ۱۰ هفته گذشته بوده است، به دلیل انتظارات مداوم از سیاست پولی ایالات متحده و افزایش قیمت دارایی‌های بازار سرمایه، در هفته گذشته 6.2 درصد رشد داشته است.

سخنرانی جروم پاول و تأثیر آن بر بازار

شامگاه گذشته، جروم پاول، رئیس کل بانک مرکزی آمریکا، برای سخنرانی حاضر شد؛ در حالی که فعالان بازار بر سر میزان کاهش نرخ بهره در ماه نوامبر اختلاف‌نظر دارند. پس از کاهش غافلگیرکننده نیم واحد درصدی در ماه اخیر، معامله‌گران منتظر اقدامی مشابه در جلسه بعدی کمیته بازار آزاد فدرال رزرو در تاریخ 7 نوامبر هستند. بسته به لحن سخنان پاول و داده‌های کلان اقتصادی، احتمال تغییر روند بازارها وجود دارد.

افزایش علاقه خرده‌فروشی به بیت‌کوین

آمار منتشر شده از بازار رمزارزها نشان می‌دهد که علاقه خرده‌فروشی به بیت‌کوین و کریپتو در حال افزایش است. داده‌های شرکت بلک‌راک نشان می‌دهند که صندوق‌های مستقر در ایالات متحده در هفته گذشته 1.2 میلیارد دلار ورودی خالص ایجاد کردند، که صندوق‌های معاملاتی بیت‌کوین (ETF) به تنهایی 1.1 میلیارد دلار از این جریان‌ها را تشکیل دادند. در همین حال، محصولات سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال مستقر در سوئیس نیز ورودی خالص 84 میلیون دلاری داشتند، اما وجوه در آلمان و برزیل شاهد خروج 21 و 3 میلیون دلار بودند.

خبر مرتبط
قیمت بیت‌کوین و اتریوم امروز 12 مهر 1403
قیمت بیت‌کوین و اتریوم امروز 12 مهر 1403

امروز قیمت بیت کوین به ۶۱,۱۹۱  دلار رسید که نسبت به روز قبل، کاهش ۰.۸۵ درصدی داشته است.

چشم‌انداز آینده بیت‌کوین و اتریوم

طبق اظهارات کارشناسان، کاهش قیمت اخیر بیت‌کوین به نظر می‌رسد یک عقب‌نشینی معمولی در بازار صعودی باشد که از شرایط خرید بیش از حد پیروی می‌کند. این رمزارز در کوتاه‌مدت به نظر بیش از حد خریداری شده و سیگنال‌های معکوس کوتاه‌مدت اکنون نزولی شده‌اند که احتمال عقب‌نشینی در چند روز آینده را نشان می‌دهد.
با نگاهی به تاریخچه بیت‌کوین، ماه سپتامبر به طور سنتی یکی از بدترین ماه‌ها برای این رمزارز بوده است؛ اما امسال ممکن است متفاوت باشد، زیرا بیت‌کوین با رشد حدود ۷ درصدی سپتامبر را به پایان رساند. از سوی دیگر، صندوق‌های سرمایه‌گذاری مبتنی بر اتریوم نیز هفته گذشته طلسم منفی پنج هفته‌ای خود را شکستند و سرمایه خود را ۸۷ میلیون دلار افزایش دادند.

رمزارز ورودی/خروجی سرمایه خالص (میلیون دلار) کشور
بیت‌کوین ETF +1100 ایالات‌متحده
اتریوم ETF +85 ایالات‌متحده
سوئیس +84 سوئیس
آلمان -21 آلمان
برزیل -3 برزیل

منبع: تجارت نیوز

نویسنده:

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک صادرات