تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۳
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کد خبر : 143487

آینده اقتصاد ایران در سایه انتخاب مجدد ترامپ

آینده اقتصاد ایران در سایه انتخاب مجدد ترامپ
با نزدیک شدن به پایان دوره ریاست‌جمهوری جو بایدن، انتخاب مجدد ترامپ می‌تواند تاثیرات قابل توجهی بر اقتصاد ایران داشته باشد.

به گزارش شهر بورس، دولت چهاردهم که در واپسین ماه‌های ریاست‌جمهوری جو بایدن سکان هدایت کشور را در دست گرفته، با چالش‌های خاصی از جمله تحریم‌ها، سیاست خارجی و تنش‌های منطقه‌ای مواجه است. بازگشت ترامپ به قدرت می‌تواند تاثیرات غیرقابل انکاری بر اقتصاد ایران داشته باشد.

نفت، به‌عنوان متغیر کلیدی، نقش مهمی در درآمد ارزی کشور ایفا می‌کند و تسهیل انتقال مواد اولیه، قطعات و فناوری برای صنایع داخلی را فراهم می‌آورد. در صورت فقدان این درآمد، سیاست‌های دولت برای جبران این شکاف درآمدی و ارزی باید به‌صورت دقیق و روشن تعیین شود.

تاثیرات تحریم‌ها و نیاز به سیاست‌های جدید

با وجود اینکه اثر تحریم‌ها به واسطه بیش از یک دهه تجربه کمرنگ‌تر شده است، همچنان نمی‌توان از اهمیت آن‌ها غافل شد. نیاز است تا دولت چهاردهم فضای ارزی کشور و شرایط صادرات غیرنفتی را که تحت فشار سیاست‌های محدودکننده‌ای نظیر پیمان‌سپاری ارزی قرار دارد، تعیین‌تکلیف کند. استفاده از سیاست‌های بهتر و فراگیرتر می‌تواند تاب‌آوری اقتصاد ایران را در شرایط پرفشار افزایش دهد.

لزوم همکاری‌های بین‌المللی و منطقه‌ای

استفاده از سیاست خارجی تنش‌زدا و تعاملی در کنار بهره‌گیری از فرصت همکاری با همسایگان، می‌تواند دو بال پرواز دولت جدید برای پیشگیری از تکرار مشکلات سال ۹۷ باشد. تصمیم‌گیری صریح و روشن دولت چهاردهم و تیم اقتصادی او در این زمینه بسیار حیاتی است. ادامه مسیر فعلی ممکن است به ایمن‌سازی اقتصاد ایران کمک چندانی نکند و حتی کار را برای تیم سیاست خارجی جهت بازی در منطقه و جهان سخت‌تر کند.

خبر مرتبط
قیمت بلیت هواپیما تهران بندرعباس امروز 8 مهر 1403
قیمت بلیت هواپیما تهران بندرعباس امروز 8 مهر 1403

قیمت بلیت هواپیما تهران بندرعباس امروز یکشنبه 8 مهر 1403 با شروع قیمت از یک میلیون و 670 هزار تومان به فروش می‌رسد.

اکنون زمان برای بازی‌های جدی و اتخاذ سیاست‌های روشن در زمین اقتصاد فرا رسیده است. استفاده از فرصت‌ها و مقابله با چالش‌ها به‌واسطه سیاست‌های هوشمندانه و هماهنگی با شرایط بین‌المللی، می‌تواند مسیر روشن‌تری برای آینده اقتصادی کشور ایجاد کند.

منبع: دنیای اقتصاد

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات